Öncelikli olarak iç müşterinin tatmin edilmesi gerekliliğine dayanan içsel pazarlama anlayışı, emek yoğun özelliğe sahip turizm sektöründe algılanan kalite ve tatmini artırmak amacıyla kritik önem arz eden bir konu haline gelmiştir. Bu araştırmada, bibliyometrik analiz tekniği ile ulusal dergi ve tezlerde, turizmde içsel pazarlama konusu üzerine yayınlanmış makale ve tezlerin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, içsel pazarlama konusu üzerine 1990-2023 yılları arasında yapılmış çalışmalara dair çıkarım yapabilmek amacıyla bibliyometrik analiz tekniği kullanılmıştır. Google Scholar’da aranan çalışmaların herhangi bir kongrede bildiri olarak sunulmamasına, kitap bölümü olmamasına, sadece turizm sektörü veya farklı sektörlerin bir arada incelendiği çalışmalarda turizm sektörüne de yer veren çalışmalar olmasına, makalelerin ULAKBİM ve Dergipark dizininde yer alan dergide ve 1990-2023 yılları arasında yayınlanmış olmasına dikkat edilmiştir. YÖK TEZ’de yer alan tezlerde yabancı dilde yazılan, erişim izni olmayan çalışmalar araştırmaya dahil edilmemiştir. Bu kapsamda içsel pazarlama konusu üzerine 29 makale ve 17 tez incelenmiştir. Araştırma, 04.10.2022-01.08.2023 tarihleri arasında yapılmıştır. Araştırma sonucunda, turizm sektöründe içsel pazarlama üzerine yapılmış çalışmaların oldukça az olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Makale ve tezlerin geneline baktığımızda araştırmaların çoğunun nicel yöntemle yapıldığı fark edilmiştir. Farklı sektörlerin bir arada ele alındığı çalışmalara turizm sektörü, konaklama işletmeleri dahil edilmiştir; ancak bu çalışmalarda turizm sektörü bulgularına ayrıca değinilmemiştir. Bunun yanında içsel pazarlamanın teoride sıkışıp kalması, uygulamada çok fazla yer bulamaması dikkat çekmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Otel İşletmeciliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 26 Sayı: 2 |