TV formatları, sadece ülkemizde değil bütün dünyada çok popüler olan ve gün geçtikçe daha çok izlenen şovlardır. Popülerliklerinden dolayı formatların hakları çoğu ülkeye pazarlanmakta ve oluşturduğu bu pazarın hacmi günümüzde medya sektörüne yön verebilecek büyüklüktedir. Tüm bu nedenlerden dolayı, TV formatları, medya sektöründe hukuken koruma altına alınmak istenen önemli mal varlığı kalemlerindendir. Bu noktada akla ilk gelebilecek alan olan telif hukuku mevcut düzenlemeleriyle, TV formatlarına koruma sağlamada önemli bir engel getirmektedir çünkü formatlar, fi kir ve konseptlerin bir araya getirilmesiyle oluşturulmaktadır. Ancak tabi ki, TV formatları, telif hukukunun koruma alanının tamamen dışında değildir yalnızca bir formatının bu alana girip girmediği çok hassas bir değerlendirme ile saptanabilir
TV formats are so popular and widely traded all around the world. Therefore, they lead highly-profi table business and this turns TV formats into precious assets. Hence, it is essential to protect these assets in legal context. The problem is that TV formats are composed of ideas and concepts and these are not under protection of copyright law. So, is it free to copy a whole format? Of course not, but there is a thin and blurry line between legal copying and copyright infringement. This paper aims to provide help on the determination of the threshold between legal copying and copyright infringement
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 19 Issue: 2 |