Dijital dönemin başladığından beri, Viktor Mayer-Schönberger’in vurguladığı gibi “hatırlama” ve “unutma” arasındaki denge değişmiştir. Dijital medya günlük hayatımızda bu kadar etkili olmadan önce, “unutma” kural, “hatırlama” ise istisnaydı. Yani, toplumun genel ilgisi, unutulmamaya yönelikti. Bugün, dijital dünyada google, bing gibi arama motorlarında, “unutma” ve “hatırlama” dengesinde bir değişim olmuştur. Bu makale, son günlerde tartışılan “unutulma hakkı”nın önemine ve yasal uygulamalardaki zorluklara değinmektedir. Makalede öncelikle, digital dönemde değişerek, farklı bir şekle bürünen “özel hayatın gizliliği” tarif edilecek, arkasından, kimliğin (“whoness”), dijital kimliğe (“digital whoness”) dönüşümündeki etkisi ve bunların sonuçları belirtilecektir
Unutulma hakkı özel hayatın gizliliği sosyal medya dijital medya kişisel verilerin korunması kişilik hakları
Since the beginning of the digital age, the balance between forgetting and remembering changed as Viktor Mayer-Schönberger mentioned. Before the penetration of digital media into the everyday life forgetting was the norm and remembering the exception. Thus, the power of the society belonged to the interest not to be forgotten. Today in the digital age with all the search engines like google and bing there is a shift in the balance between remembering and forgetting. This article reveals the importance of the right to be forgotten and the diffi culties of the legal implementation which is discussed nowadays. In this article, fi rst of all the different kind of privacy should be described in the change of it in the digital age. Afterwards the effect of the change of whoness into a digital whoness and its consequences will be shown
Right to be forgotten privacy mediatization digital age social media data protection personal rights
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 19 Issue: 1 |