Rektör, üniversitenin en üst hiyerarşik amiri olup hiyerarşi yetkisine sahiptir. Hiyerarşi yetkisi, amire astlarının statüsü ve işlemleri üzerinde kullanılabilecek yetkiler bahşeder. Bu yetkilerden biri de astın görevinde ve görev yerinde değişiklik yapma yetkisidir. 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu m. 13/b-4’de rektörlere gerekli gördüğü hallerde üniversite personelinin görev ve görev yerlerini değiştirmek yetkisi tanınmıştır. Madde uyarınca rektörlerin bu yetkisini kullanması için görev ve yer değişikliğini gerekli görmesi yeterlidir. Ancak ast üzerinde önemli sonuçlar doğuracak bu yetkinin kamu yararı ve hizmet gerekleri doğrultusunda kullanılması gerekli olup, bu açıdan rektörlerin takdir yetkilerinin sınırsız olduğu söylenemez. Bu makalede öncelikle 2547 sayılı Kanun m. 13/b-4 hükmünün rektörlere tanıdığı yetkinin niteliği tespit edilmeye çalışılacaktır. Daha sonra, Danıştay içtihatları ile oluşan ve yetkinin kullanımının hukuka uygun olması için lazım gelen şartlara değinilecek ve son olarak da yetkinin kullanımının doğurduğu hukuki sonuçlar (kazanılmış hak doğurup doğurmadığı gibi) anlatılmaya çalışılacaktır.
Rector is the highest hierarchical superior of a university with hierarchical authority. This authority grants powers that can be used on the status and acts of subordinates of the superior. One of these powers is the authority to make changes in the position and duty of the subordinate. According to article 13/b-4 of the Higher Education Law No. 2547, rectors are given the authority to change the duties and positions of the university staff when they deem necessary. Pursuant to the aforementioned article, it is sufficient for the rectors to regard the change of duties and places as necessary, in order to use this power. However, this authority, which will have significant consequences on the subordinate, must be used in line with the public interest and service requirements, and in this respect, the rectors' discretionary power cannot be said to be unlimited. In this article, characteristics of the powers vested in rectors by article 13 / b-4 Law No. 2547 will be determined. Afterwards, the conditions that are required by the jurisprudence of the Council of State and which are necessary for the use of the authority to be lawful will be mentioned. In conclusion, the legal consequences of the use of authority (such as whether they have created vested rights) will be discussed.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Law in Context |
Journal Section | KAMU HUKUKU |
Authors | |
Publication Date | July 29, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 24 Issue: 3 |