Bu çalışmanın amacı, otel
çalışanları açısından kendini ayarlama becerisinin bağlamsal performans
üzerindeki etkisinde, benlik saygısının aracı rolünü incelemektir. Araştırmanın
örneklemini Antalya’daki beş yıldızlı otel işletmelerinde çalışan 205 kişi oluşturmaktadır.
Araştırmanın hipotezlerinin analizinde; yapısal eşitlik modeli kullanılmıştır.
Araştırmanın sonunda; kendini ayarlama becerisinin bağlamsal performans
üzerinde pozitif etkisinin olduğu olduğu
ortaya çıkmıştır. Kendini ayarlama becerisinin “kendi sunumunu değiştirme yeteneği” boyutunun
bağlamsal performans üzerindeki etkisinde benlik saygısının aracı rolü olduğu
saptanırken, kendini ayarlama becerisinin
“başkalarının anlam içeren
davranışlarına duyarlılık” boyutunun bağlamsal performans üzerindeki
etkisinde benlik saygısının aracı rolü ortaya çıkmamıştır. Bu çalışmanın sonuçları, otel işletmelerinde
hizmet kalitesi ve verimliliğin artmasında önemli rol oynayan çalışanlarının bağlamsal
performanslarının geliştirilmesi açısından yöneticilere yol gösterici
olacaktır. Ancak, araştırmanın örneklemi sadece beş yıldızlı otel çalışanları
ile sınırlı olduğundan sonuçların genellenebilmesi için başka çalışmalara
ihtiyaç bulunmaktadır.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Main Section |
Authors | |
Publication Date | May 8, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 22 Issue: 1 |