Pazarlama, insanlığın geçirdiği değişim ve dönüşümlere paralel olarak değişmekte ve kendi yolunu çizmektedir. Teknolojik ilerlemeler pazarlamaya yeni çözümler oluşturma, strateji geliştirme ve hedef kitleye ulaşma yolunda çeşitli fırsatlar sunmakta ve günümüz itibariyle dijital reklamlar öne çıkmaktadır. Dijital reklamcılık, geleneksel reklamcılıktan farkı olarak tüketiciye erişim ve etkileşimde oldukça etkilidir. Dijital reklamcılık çözümleri pazarlamacılara benzeri görülmemiş yenilikler sunmakta, bu sayede işletmeler artık belirli konumlarda ve zamanlarda çeşitli biçimlerde özelleştirilmiş ticari mesajlarla hassas bir şekilde hedef kitleye ulaşabilmektedir. Geleneksel reklamcılıkla karşılaştırıldığında, dijital reklamlar daha iyi hedefleme, yüksek alaka düzeyi, kişiselleştirilme, gerçek zamanlı ve açık etkileşim, programatik satışlar, çevrimiçi ve çevrimdışı yapay zeka yanıtlama, anlık ölçümleme gibi benzersiz seçeneklere sahiptir. Dijital pazarlamanın bahsedilen güçlü teknolojik altyapı sayesinde hedeflere ulaşmada başarılı yöntemler izlenmektedir. Bu çalışmada pazarlamanın dönüşüm evreleri, teknolojik gelişmelerin pazarlamaya olan etkisi kapsamında dijital reklamcılığın güncel eğilimleri incelenmiştir. Çalışma sonucunda, dijital reklamcılığın tüketilen, değişen ve gelişen bir süreç olduğu, bu sürecinde tüketici beklentilerine değişim gösterdiği anlaşılmıştır.
Pazarlama Dijital Pazarlama Dijital Reklam Eğilim Dijital Dönüşüm Marketing Digital Marketing Digital Advertising Trend Digital Transformation
Marketing is changing and drawing its own path in parallel with the changes and transformations that humanity has undergone. Technological advances offer various opportunities to create new solutions for marketing, develop strategies and reach the target audience, and as of today, digital advertisements come to the fore. Digital advertising, unlike traditional advertising, is very effective in reaching and interacting with the consumer. Digital advertising solutions offer marketers unprecedented innovations, so businesses can now precisely target audiences with a variety of customized commercial messages at specific locations and times. Compared to traditional advertising, digital ads have unique options such as better targeting, high relevance, personalization, real-time and open interaction, programmatic sales, responsiveness online and offline, instant metering. Thanks to the strong technological infrastructure of digital marketing, successful methods are followed in achieving goals. In this study, the transformation phases of marketing and the current trends of digital advertising are examined within the scope of the effect of technological developments on marketing. As a result of the study, it has been understood that digital advertising is a consumed, changing and developing process, and consumer expectations change in this process.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Main Section |
Authors | |
Early Pub Date | September 4, 2023 |
Publication Date | September 18, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 25 Issue: 2 |