Reklamcılık kavramı, ticaretin bilinen en eski dönemlerinden bu yana hayatımızda yerini korumaktadır. Gelişen teknolojiler, reklamcılık mecraları ve tekniklerinin de değişmesine neden olmuştur. Ticaretin önemli bir kısmının elektronik ortama taşındığı günümüzde buna paralel olarak reklamcılık faaliyetleri de elektronik ortama taşınmıştır. Geleneksel mecralara göre internet ortamında yapılacak reklamcılık faaliyetlerinin üstün ve zayıf yanları bulunmaktadır. Çok katlı pazarlama, günümüzde işletmeler tarafından benimsenmiş ve kabul görmüş bir pazarlama yöntemidir. Bir diğer yönden satış geliri ortaklığı sistemi işletmelerin benimsediği başka bir çalışma yöntemidir. Araştırmamız ile satış geliri ortaklığı sistemi ile çok katlı pazarlama örgütlenmesinin üstün yanlarını bir araya getiren bir modelin ortaya konulması öngörülmüştür. Bir taraftan reklam verenlerin düzenledikleri reklam kampanyalarını kabul eden ve satış geliri ortaklığı sistemi gibi davranan, diğer taraftan çok katlı pazarlama örgütlenmesiyle bir araya gelmiş yayıncılar aracılığıyla bu kampanyaların hızlı ve güvenilir şekilde internet üzerinden tanıtılması için bir yönetim bilgi sistemi modeli oluşturması hedeflenmiştir. “Bu tür bir yönetim bilgi sistemi nasıl kurgulanır?” sorusu araştırmanın ana problemi olup, bu yönde alan yazın taraması yapılmış, elde edilen bilgiler ışığında oluşan model, bir uygulama yazılımıyla çalışır hale getirilmiş, sonuçlar girişimcilere ve diğer araştırmacılara başvuru kaynağı olacak şekilde raporlanarak bir akademik kaynak oluşturulması araştırmamızın ana amacı olmuştur.
Çalışmamızın başka bir dergiye daha gönderilmediğini beyan ederim. Çalışma kapsamında yapılan alıntılar ilgili kaynak atıflarıyla desteklenmiştir.
Çalışma kapsamında desteklerini esirgemeyen kıymetli danışmanım Prof.Dr.Tolga GÜYER, Tez İzleme Komisyonu üyelerimiz Prof.Dr.Metehan TOLON ve Prof.Dr.H.Nejat BASIM hocama teşekkürlerimi borç bilirim. Sayın Editör, çalışmamızın yayınlanması sürecinde değerli emekleriniz için sizlere de şimdiden çok teşekkür ediyor, işlerinizde kolaylıklar diliyorum.
Advertising is a commercial activity that has found its place in our lives since the earliest known periods of trade. The impact of developing technologies has led to changes in advertising techniques and media. An important part of trade has recently moved online. Similarly, advertising activities have also moved online. Advertising activities to be carried out online have superior and weak sides. One of the marketing methods adopted and accepted by businesses today is multi-level marketing. Another working method adopted by businesses is the sales revenue partnership system. Within the scope of our research, we have tried to put forward a working model that brings together the superior aspects of multi-level marketing and sales revenue partnership system organization. On the one hand, it is aimed to create a management information system model that accepts the advertising campaigns organized by advertisers and acts as an affiliate system, and on the other hand, it is aimed to create a management information system model for promoting these campaigns quickly and reliably on the internet through publishers who have come together with the multi-level marketing organization. The question "How can a management information system be designed for this type of working model?" was adopted as the main problem of the research and a literature review was conducted in this direction. Leading global and local companies adopting both working models were analyzed in terms of structure and terms used. With the information gathered, an application software based on the theoretical model was developed and tested in terms of all stakeholders and workflows. In cases where the objectives of the theoretical model could not be achieved, the model was revised and workflow problems were eliminated. After the successful operation of the application software, concrete results were presented on how this new working model should be managed as a management information system. Suggestions are presented for the superior aspects of the new model, as well as the points that may create vulnerabilities.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Business Administration, Business Systems in Context (Other) |
Journal Section | Main Section |
Authors | |
Early Pub Date | April 7, 2024 |
Publication Date | April 22, 2024 |
Submission Date | November 4, 2023 |
Acceptance Date | March 16, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 26 Issue: 1 |