Yapılan çalışmaların hukuki bir zemine sahip olması yürütülen faaliyetlerin kalıcılığını vesürdürülebilirliğini sağlamaktadır. Üstün Yetenekliler Eğitimi konusunda yürütülen çalışmalarAnayasa öncelikli olarak pek çok kanun,yönetmelik,yönerge ve kanun hükmünde kararnameile yürütülmektedir. Üstün yetenekliler eğitimiyle ilgili yürürlükte bulunan yasal çerceveAnayasa,1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Yasası ,İlköğretimde Yöneltme Yönergesi,,2916 SayılıÖzel Eğitime Muhtaç Çocuklar Kanunu,Özel Eğitime Muhtaç Çocuklar Kanunu ve Milli EğitimBakanlığıKararname,İlköğretim Kurumları Yönetmeliği, şeklinde sıralanmaktadır.Özel EğitimHizmetleriYönetmeliği,573SayılıKanun Hükmünde
Researching must have a legal system, and this provideaction’spermanence and sustainability. Reseraching about Superior Ability Children are provided firstly constitutionandmostly law, regulations, instructionandde legated legislation. Written constitution aboutSuperior Ability Children are listed as no: 1739 National Education Basic Law, no: 2916 Lawon Education of Children in Need, Regulation for Primary Education Institutions, OrientationGuidelines in Primary Education, no: 573 Decree Laws, Laws of Special Education of Childrenin Need Act and Ministry of Education Special Education Services Regulation
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 1 Issue: 1 |
The journal is indexed in Sobiad Citation Index, Turkish Education Index and Turkey Citation Index.