Bu araştırma sınıf öğretmenlerinin Covid-19 döneminde uzaktan eğitim yoluyla ilkokuma ve yazma öğretimine yönelik görüşlerini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırma pandemi dönemindeki uzaktan eğitim yaşantılarını içermesi ve sınıf öğretmenlerinin ilkokuma ve yazma öğretiminin uzaktan eğitim sürecinde uygulanabilirliği hakkındaki görüşlerini belirlemeyi amaçladığı için olgubilim (fenomonoloji) desenindedir. Çalışma grubu ölçüt örneklem metodu kullanarak belirlenmiş 10 (6 erkek, 4 kadın) sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. İlkokuma ve yazma öğretiminin online verildikten sonra yüzyüze eğitime geçilmiş ve bu çalışmanın verileri o dönemde yarı yapılandırılmış görüşme yoluyla toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde içerik analizinden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgularda sınıf öğretmenlerinin ilkokuma ve yazma öğretimini uzaktan eğitim yerine yüzyüze eğitimle vermeyi tercih ettikleri görülmüştür. Ayrıca yüzyüze eğitimin daha fazla yararı olduğunu belirtmişlerdir. Öğretmenlerin online eğitimlerde karşılaştıkları en büyük sorun dikte çalışmalarında yaşanan zorluklar olmuştur. Birçok öğretmen yazma çalışmalarında öğrencilerin eksikleri olduğunu ifade etmiştir. Eğitim ve Bilişim Ağındaki okuma ve yazma içerikleri hakkında olumlu görüşler olduğu gibi olumsuz görüşler de belirtilmiştir. Öğretmenlerin görüşlerinden en çarpıcı bulgulardan biri aile katılımına bu tür süreçlerde daha fazla ihtiyaç duyulduğudur. Online eğitim platformunda yaşanan en büyük sorun internetin eksilmesi olarak açıklanmıştır. Ayrıca içeriklerin ilkokul öğrencisi yaş grubuna uygun olmadığını düşünen öğretmenler de olmuştur. Karşılaştıkları sorunlarla ilgili çözüm önerilerinde öğretmenler internet altyapısının güçlendirilmesi gerektiğini belirtmişlerdir. Sonuç olarak bu çalışma online eğitimle sürdürülen ilkokuma ve yazma öğretimine sınıf öğretmenlerinin gözünden bakması ve güncel durumu özetlemesi açısından önemlidir. Sınıf öğretmenlerine olası yeni bir uzaktan eğitim süreci olması durumunda ilkokuma ve yazma öğretiminde alternatif platformlar ve internet desteği sağlanmalıdır.
This study aims to reveal the views of classroom teachers on reading and writing teaching through distance education in the Covid-19 period. The phenomenology design was used in the study because it includes distance education experiences during the pandemic period and aims to determine the views of classroom teachers about the reading and writing teaching in the distance education process. The study group consists of 10 (6 male, 4 female) classroom teachers determined using the criterion sampling method. After the online reading and writing teaching, the data of this study were collected through semi-structured interviews when face-to-face education was started. Content analysis was used to analyze the data. In the findings obtained, it was seen that primary school teachers preferred to teach reading and writing through face-to-face education instead of distance education. They also stated that face-to-face training is more beneficial. The biggest problem faced by teachers in online training has been the difficulties experienced in dictation studies. Many teachers have stated that students have deficiencies in their writing activities. There were positive as well as negative opinions about the reading and writing contents in the Education and Information Network. One of the most striking findings from the teachers' views is that there is a greater need for family involvement in such processes. The biggest problem experienced in the online education platform was explained as the lack of internet. There were also teachers who thought that the contents were not suitable for the primary school student age group. In their suggestions for solutions to the problems they encountered, teachers stated that the internet infrastructure should be strengthened. As a result, this study is important in terms of looking at primary reading and writing teaching through online education from the perspective of classroom teachers and summarizing the current situation. In case of a possible distance education process, primary school teachers should be provided with alternative platforms and internet support in primary reading and writing teaching.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2022 |
Submission Date | April 1, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |