Bu araştırmanın amacı okul öncesi eğitim alan çocukların, öğretmenlerinin ve ebeveynlerinin uzaktan eğitim ile ilgili görüşlerinin değerlendirilmesidir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseninde yürütülmüştür. Araştırmanın katılımcıları amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik ile belirlenmiştir. Araştırmanın katılımcıları; devlet okulunda uzaktan okul öncesi eğitim alan 18 çocuk, 23 okul öncesi öğretmeni ve 18 ebeveynden oluşmaktadır. Veriler; çocuk, öğretmen ve ebeveyn için üç ayrı yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiş ve bu veriler içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Veriler incelendiğinde uzaktan eğitim sistemine yönelik; öğretmenler ve ebeveynler sağlık, kullanışlılık, esnek program açısından avantajlı yönlerinin olduğunu belirtmiş ancak çocukların sosyalleşmesini olumsuz etkilediğini, etkileşimin sınırlılığı, çocukların etkinliklere aktif katılamaması, teknolojik imkan yetersizliği, teknik aksaklıkların ise dezavantaj olduğunu ifade etmişlerdir. Okul öncesi eğitimde uzaktan eğitime katılan çocuklar; uzaktan eğitim sürecinde en çok annelerinin yardım ettiğini, canlı ders öncesinde hazırlıklar yaptıkları, uzaktan eğitimde genellikle sanat etkinliği, okuma-yazmaya hazırlık etkinlikleri yaptıklarını, Covid-19’un yakınlarına zarar verdiğini ve okula gitmelerine engel olduğunu ifade etmişlerdir. Çocuk, öğretmen ve ebeveyn görüşleri dikkate alındığında uzaktan eğitim programının alt yapı, fırsat eşitsizliği, içerik, materyal anlamında geliştirilmesi, iyileştirilmesi ve güçlendirilmesi gerektiği görülmektedir.
Çukurova Üniversitesi BAP Koordinasyon Birimi
SYL-2021-13597
Bu çalışma yüksek lisans tez çalışmasından üretilmiş olup tez yayınlanmamıştır. 24-26 Kasım 2021 tarihleri arasında düzenlenen Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi’nde bildiri olarak sunulmuştur.
SYL-2021-13597
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | SYL-2021-13597 |
Publication Date | March 25, 2023 |
Submission Date | April 14, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 |