Research Article
BibTex RIS Cite

Predictive Power of Secondary School Success Criterion on Secondary Education Institutions Central Examination Scores

Year 2023, , 1398 - 1417, 24.09.2023
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2023..-1219684

Abstract

The aim of the study is to reveal the level of predicting the end-of-year achievement scores of the related courses in secondary school on the raw scores of the Secondary Education Institutions Central Examination (OKMS) subtests. In the study, students’ course year end achievement scores in Turkish, mathematics, science, history, foreign language and religion course year-end achievement scores of 5th- 8th grades of were considered as independent variables, and OKMS subtest raw scores were considered as dependent variables. Stepwise multiple regression analysis was used to answer the research questions. The study group consists of 3357 students who attended OKMS in 8th grade and 24 secondary schools in 17 different districts of Bursa province in 2018. According to the results obtained, it was found that the best variables which predict OKMS Turkish, mathematics and history subtests are the 8th, 5th, 7th and 6th grade end-of-year achievement scores of the relevant courses, the best variables that predict OKMS science subtest are the 8th, 6th, 5th and 7th grade science end-of-year achievement scores, the best variables that predict OKMS foreign language subtest are the 8th, 7th and 6th grade foreign language end-of-year achievement scores, and the best variables that predict OKMS religion subtest are the 8th, 5th and 7th grade religion end-of -year achievement scores. As a result of the survey, it was obtained that the variables of the related courses explain 60.4% of the variance in the OKMS Turkish subtest scores, 39.3% of OKMS mathematics subtest scores, 61.1% of OKMS science subtest scores, 53.4% of OKMS History subtest scores, 65.3% of OKMS foreign language subtest scores, and 52.3% of OKMS religion subtest scores.

References

  • Baş, G. (2013). Seviye Belirleme Sınavı (SBS-2009): 6. Sınıf İngilizce Alt Testinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(26), 44-62.
  • Breakspear, S. (2012). The Policy Impact of PISA: An Exploration of the Normative Effects of International Benchmarking in School System Performance. OECD Education Working Papers, No. 71. OECD Publishing (NJ1).
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı: istatistik, araştırma deseni, SPSS uygulamaları ve yorum (17. Baskı). Pegem Akademi.
  • Çağlar, M., & Kılıç, A. (2019). Merkezi sınav ve öğretmen yapımı sınavların bazı değişkenler açısından incelenmesi: ortaöğretime geçiş sınavı örneği. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(4), 1288-1305. https://dx.doi.org/10.17240/aibuefd.2020..-416761
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G., & Büyüköztürk, Ş. (2016). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik SPSS ve LISREL uygulamaları (4. Baskı). Pegem Akademi.
  • Deniz, Z. (2003). İlköğretim akademik başarı ölçüleri ile ortaöğretim kurumları öğrenci seçme ve yerleştirme sınavı puanları arasındaki uygunluk geçerliği çalışması [Yüksek Lisans Tezi]. Hacettepe Üniversitesi.
  • Deniz, K. Z., & Kelecioğlu, H. (2005). İlköğretim başarı ölçüleri ile ortaöğretim kurumları öğrenci seçme ve yerleştirme sınavı arasındaki ilişkiler. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 38(2), 127-143.
  • Doğan, N., & Sevindik, H. (2011). İlköğretim 6. sınıflar için uygulanan seviye belirleme sınavı’nın uygunluk geçerliği. Eğitim ve Bilim, 36(160), 309-319.
  • Erden, B. (2020). Türkçe, matematik ve fen bilimleri dersi beceri temelli sorularına ilişkin öğretmen görüşleri. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 81-103.
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., & Hyun, H. H. (2011). How to design and evaluate research in education. McGraw-hill.
  • Güzeller, C. O. (2012). İlköğretim fen ve teknoloji dersi akademik ortalamaları ile seviye belirleme sınavı fen bilimleri alt testi puanları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), 201-214.
  • Güzeller, C. ve Kelecioğlu, H. (2006). Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme Sınavının sınıflama geçerliği üzerin üzerine bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(30), 140-148.
  • Karagöz, Y. (2021). SPSS-AMOS-META uygulamalı nicel-nitel-karma bilimsel araştırma yöntemleri ve yayın etiği. Nobel.
  • Karakaya İ., & Kutlu, Ö. (2002). Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavının yordama geçerliğine ilişkin bir araştırma. Eğitim Bilimleri ve Uygulama Dergisi 1(2),235-247.
  • Karakoç, G., & Köse, İ. A. (2018). İlköğretim akademik başarı ölçüleri ile temel eğitimden ortaöğretime geçiş sınav puanları arasındaki ilişki. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 7(2), 121-142.
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel irade algı çerçevesi ile bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar, ilkeler, teknikler (3. baskı.). Nobel.
  • Köprülü, G. (2020). Temel eğitimden ortaöğretime geçiş sistemi puanlarının yükseköğretim kurumları sınavını yordama gücü [Yüksek Lisans Tezi]. Hacettepe Üniversitesi.
  • Köroğlu, M., & Doğan, N. (2022). Ortaöğretim kurumları merkezi sınav puanlarının uygunluk ve yordama geçerliklerinin incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (62), 559-589. https://doi.org/10.21764/maeuefd.888499
  • Kutlu Ö., & İ. Karakaya (2003). Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavının faktör yapısına ve yordama gücüne ilişkin bir araştırma. Eğitim Bilimleri ve Uygulama Dergisi 2(4),209-223.
  • Küçüksille, E. (2016). Çoklu doğrusal regresyon modeli. In Ş. Kalaycı (Ed.), SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri (7. baskı), (s. 257-269). Asil Yayın.
  • Millî Eğitim Bakanlığı [MEB] (2007). Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı Kılavuzu. Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü (EĞİTEK) Yayınları.
  • Millî Eğitim Bakanlığı [MEB] (2016). PISA 2015 ulusal raporu. Ölçme Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
  • Millî Eğitim Bakanlığı [MEB] (2018a). Sınavla öğrenci alacak ortaöğretim kurumlarına ilişkin merkezî sınav başvuru ve uygulama kılavuzu. MEB.
  • Millî Eğitim Bakanlığı [MEB] (2018b). 2018 Liselere Geçiş Sistemi (LGS) Merkezi Sınavla Yerleşen Öğrencilerin Performansı, Eğitim Analiz ve Değerlendirme Raporları Serisi, 3. MEB Yayınları.
  • Millî Eğitim Bakanlığı [MEB] (2019a). PISA 2018 ulusal ön raporu. Eğitim Analiz ve Değerlendirme Raporları Serisi,10. MEB Yayınları.
  • Millî Eğitim Bakanlığı [MEB] (2019b). Ortaöğretim kurumlarına ilişkin merkezi sınav. Eğitim Analiz ve Değerlendirme Raporları Serisi, 7. MEB Yayınları.
  • Millî Eğitim Bakanlığı [MEB] (2020). 2020 Ortaöğretim kurumlarına ilişkin merkezi sınav. Eğitim Analiz ve Değerlendirme Raporları Serisi,12. MEB Yayınları.
  • Millî Eğitim Bakanlığı [MEB] (2021). 2021 Ortaöğretim kurumlarına ilişkin merkezi sınav. Eğitim Analiz ve Değerlendirme Raporları Serisi,16. Ankara, MEB Yayınları.
  • Millî Eğitim Bakanlığı [MEB] (2022). 2022 Ortaöğretim kurumlarına ilişkin merkezi sınav. MEB.
  • National Council of Teachers of Mathematics. (2000). Principles and standards for school mathematics. Reston, Va: NationalCouncil of Mathematics Teachers.
  • Organization for Economic Cooperation and Development. (2003). The PISA 2003 assesment framework- mathematics, reading, science and problem solving knowledge and skills. OECD Publishing.
  • Otbiçer, T. (2004). OKÖSYS Sosyal bilgiler test başarı puanlarının diğer alt test başarı puanları ve cinsiyet değişkeni ile karşılaştırılması [Yüksek Lisans Tezi]. Hacettepe Üniversitesi.
  • Önen, E. (2003). Ortaöğretim kurumları öğrenci seçme ve yerleştirme sınav başarısı ve lise 1. sınıftaki akademik başarıya ilişkin bir yordama geçerliği çalışması -Fen lisesi örneği- [Yüksek Lisans Tezi]. Ankara Üniversitesi.
  • Öntaş, T., Çoban, O., & Yıldırım, E. (2020). Ortaokul sosyal bilgiler ve TC İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük derslerindeki öğrenci başarılarının LGS TC İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük testini yordama gücü. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 52, 579-598 https://doi.org/10.15285/maruaebd.691741
  • Özdemir, A., & Gelbal, S. (2016). İlköğretim ve ortaöğretim başarı ölçülerinin yükseköğretime geçiş sınav puanlarını yordama gücü. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 7(2), 309-334.
  • Öztürk, N., & Masal, E. (2020). Sınavla öğrenci alacak ortaöğretim kurumlarına ilişkin merkezi sınav matematik sorularının PISA matematik okuryazarlığı yeterlilik düzeyleri açısından sınıflandırılması. Journal of Multidisciplinary Studies in Education, 4(1), 17-33.
  • Parlak, B., & Tatlıdil, H. (2014). 8. sınıf öğrencilerinin okul başarıları ile test puanları arasındaki ilişkinin çok boyutlu incelenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Özel sayı, 335-350.
  • Patton, M. Q. (2014). Qualitative research & evaluation methods: Integrating theory and practice (4th ed.). Sage.
  • Sarı, I. (2019). The Prediction of the History of Revolution and Kemalism Course Success on LGS Success. International Online Journal of Educational Sciences, 11(3), 235-247. https://doi.org/10.15345/iojes.2019.03.016
  • Schleicher, A. (2019). PISA 2018 Insights and Interpretations. OECD: Paris.
  • Sınacı, B. (2019). Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) Sisteminde uygulanan sınavların puanları ile diğer puanların karşılaştırılması [Yüksek Lisans Tezi]. Hacettepe Üniversitesi.
  • Tabachnick, B. G. ve Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics. Boston: Pearson.
  • Taşkın, G. & Aksoy, G. (2019). Ortaöğretime geçiş sistemi ile ilgili 2000-2018 yılları arasında çalışılmış lisansüstü tez ve makalelerin incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 633-649. https://doi.org/10.17679/inuefd.545558
  • TÜSİAD. (2017). 2023’e doğru Türkiye’de STEM gereksinimi. https://www.tusiadstem.com/images/raporlar/2017/STEM-Raporu-V7.pdf
  • Verim, A. (2006). İlköğretim düzeyindeki bazı başarı ölçülerinin ortaöğretim kurumları öğrenci seçme sınavını yordama gücü [Yüksek Lisans Tezi]. Hacettepe Üniversitesi.
  • Yakar, L. (2011). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin SBS puanları ve akademik başarı puanları değişimlerinin izlenmesi ve SBS puanlarının kestirilmesi [Yüksek Lisans Tezi]. Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (10. baskı). Seçkin Yayıncılık.

Ortaokul Başarı Ölçülerinin Ortaöğretim Kurumları Merkezi Sınav Puanlarını Yordama Gücü

Year 2023, , 1398 - 1417, 24.09.2023
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2023..-1219684

Abstract

Çalışmanın amacı, ortaokuldaki ilgili derslerin yıl sonu başarı puanlarının Ortaöğretim Kurumları Merkezî Sınavı (OKMS) alt testlerine ait ham puanları yordama düzeyini ortaya koymaktır. Çalışmada öğrencilerin 5, 6, 7 ve 8. sınıf Türkçe, matematik, fen bilimleri, T.C. inkılap tarihi ve Atatürkçülük, yabancı dil ve din kültürü ve ahlak bilgisi dersi yıl sonu başarı puanları bağımsız değişken, OKMS alt testi ham puanları bağımlı değişken olarak alınmıştır. Araştırma sorularını cevaplamak için aşamalı çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Çalışma grubunu, 2018 yılında Bursa ilinin 17 ilçesindeki 24 ortaokulda 8. sınıfta öğrenim gören ve OKMS’ye giren 3357 öğrenci oluşturmaktadır. Elde edilen sonuçlara göre, OKMS Türkçe, matematik ve T.C. inkılap tarihi ve Atatürkçülük alt testlerini en iyi yordayan değişkenlerin ilgili derslerin 8, 5, 7 ve 6. sınıf yıl sonu başarı puanları; OKMS fen bilimleri alt testini en iyi yordayan değişkenlerin 8, 6, 5 ve 7. sınıf fen bilimleri yıl sonu başarı puanları; OKMS yabancı dil alt testini en iyi yordayan değişkenlerin 8, 7 ve 6. sınıf yabancı dil yıl sonu başarı puanları ve OKMS din kültürü ve ahlak bilgisi alt testini en iyi yordayan değişkenlerin 8, 5 ve 7. sınıf din kültürü ve ahlak bilgisi yıl sonu başarı puanları olduğu tespit edilmiştir. İlgili derslere ait değişkenlerin OKMS Türkçe alt testindeki başarının %60,4’ünü, OKMS matematik alt testindeki başarının %39,3’ünü, OKMS fen bilimleri alt testindeki başarının %61,1’ini, OKMS T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük alt testindeki başarının %53,4’ünü, OKMS yabancı dil alt testindeki başarının %65,3’ünü ve OKMS din kültürü ve ahlak bilgisi alt testindeki başarının %52,3’ünü açıkladığı belirlenmiştir.

References

  • Baş, G. (2013). Seviye Belirleme Sınavı (SBS-2009): 6. Sınıf İngilizce Alt Testinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(26), 44-62.
  • Breakspear, S. (2012). The Policy Impact of PISA: An Exploration of the Normative Effects of International Benchmarking in School System Performance. OECD Education Working Papers, No. 71. OECD Publishing (NJ1).
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı: istatistik, araştırma deseni, SPSS uygulamaları ve yorum (17. Baskı). Pegem Akademi.
  • Çağlar, M., & Kılıç, A. (2019). Merkezi sınav ve öğretmen yapımı sınavların bazı değişkenler açısından incelenmesi: ortaöğretime geçiş sınavı örneği. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(4), 1288-1305. https://dx.doi.org/10.17240/aibuefd.2020..-416761
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G., & Büyüköztürk, Ş. (2016). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik SPSS ve LISREL uygulamaları (4. Baskı). Pegem Akademi.
  • Deniz, Z. (2003). İlköğretim akademik başarı ölçüleri ile ortaöğretim kurumları öğrenci seçme ve yerleştirme sınavı puanları arasındaki uygunluk geçerliği çalışması [Yüksek Lisans Tezi]. Hacettepe Üniversitesi.
  • Deniz, K. Z., & Kelecioğlu, H. (2005). İlköğretim başarı ölçüleri ile ortaöğretim kurumları öğrenci seçme ve yerleştirme sınavı arasındaki ilişkiler. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 38(2), 127-143.
  • Doğan, N., & Sevindik, H. (2011). İlköğretim 6. sınıflar için uygulanan seviye belirleme sınavı’nın uygunluk geçerliği. Eğitim ve Bilim, 36(160), 309-319.
  • Erden, B. (2020). Türkçe, matematik ve fen bilimleri dersi beceri temelli sorularına ilişkin öğretmen görüşleri. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 81-103.
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., & Hyun, H. H. (2011). How to design and evaluate research in education. McGraw-hill.
  • Güzeller, C. O. (2012). İlköğretim fen ve teknoloji dersi akademik ortalamaları ile seviye belirleme sınavı fen bilimleri alt testi puanları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), 201-214.
  • Güzeller, C. ve Kelecioğlu, H. (2006). Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme Sınavının sınıflama geçerliği üzerin üzerine bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(30), 140-148.
  • Karagöz, Y. (2021). SPSS-AMOS-META uygulamalı nicel-nitel-karma bilimsel araştırma yöntemleri ve yayın etiği. Nobel.
  • Karakaya İ., & Kutlu, Ö. (2002). Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavının yordama geçerliğine ilişkin bir araştırma. Eğitim Bilimleri ve Uygulama Dergisi 1(2),235-247.
  • Karakoç, G., & Köse, İ. A. (2018). İlköğretim akademik başarı ölçüleri ile temel eğitimden ortaöğretime geçiş sınav puanları arasındaki ilişki. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 7(2), 121-142.
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel irade algı çerçevesi ile bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar, ilkeler, teknikler (3. baskı.). Nobel.
  • Köprülü, G. (2020). Temel eğitimden ortaöğretime geçiş sistemi puanlarının yükseköğretim kurumları sınavını yordama gücü [Yüksek Lisans Tezi]. Hacettepe Üniversitesi.
  • Köroğlu, M., & Doğan, N. (2022). Ortaöğretim kurumları merkezi sınav puanlarının uygunluk ve yordama geçerliklerinin incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (62), 559-589. https://doi.org/10.21764/maeuefd.888499
  • Kutlu Ö., & İ. Karakaya (2003). Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavının faktör yapısına ve yordama gücüne ilişkin bir araştırma. Eğitim Bilimleri ve Uygulama Dergisi 2(4),209-223.
  • Küçüksille, E. (2016). Çoklu doğrusal regresyon modeli. In Ş. Kalaycı (Ed.), SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri (7. baskı), (s. 257-269). Asil Yayın.
  • Millî Eğitim Bakanlığı [MEB] (2007). Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı Kılavuzu. Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü (EĞİTEK) Yayınları.
  • Millî Eğitim Bakanlığı [MEB] (2016). PISA 2015 ulusal raporu. Ölçme Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
  • Millî Eğitim Bakanlığı [MEB] (2018a). Sınavla öğrenci alacak ortaöğretim kurumlarına ilişkin merkezî sınav başvuru ve uygulama kılavuzu. MEB.
  • Millî Eğitim Bakanlığı [MEB] (2018b). 2018 Liselere Geçiş Sistemi (LGS) Merkezi Sınavla Yerleşen Öğrencilerin Performansı, Eğitim Analiz ve Değerlendirme Raporları Serisi, 3. MEB Yayınları.
  • Millî Eğitim Bakanlığı [MEB] (2019a). PISA 2018 ulusal ön raporu. Eğitim Analiz ve Değerlendirme Raporları Serisi,10. MEB Yayınları.
  • Millî Eğitim Bakanlığı [MEB] (2019b). Ortaöğretim kurumlarına ilişkin merkezi sınav. Eğitim Analiz ve Değerlendirme Raporları Serisi, 7. MEB Yayınları.
  • Millî Eğitim Bakanlığı [MEB] (2020). 2020 Ortaöğretim kurumlarına ilişkin merkezi sınav. Eğitim Analiz ve Değerlendirme Raporları Serisi,12. MEB Yayınları.
  • Millî Eğitim Bakanlığı [MEB] (2021). 2021 Ortaöğretim kurumlarına ilişkin merkezi sınav. Eğitim Analiz ve Değerlendirme Raporları Serisi,16. Ankara, MEB Yayınları.
  • Millî Eğitim Bakanlığı [MEB] (2022). 2022 Ortaöğretim kurumlarına ilişkin merkezi sınav. MEB.
  • National Council of Teachers of Mathematics. (2000). Principles and standards for school mathematics. Reston, Va: NationalCouncil of Mathematics Teachers.
  • Organization for Economic Cooperation and Development. (2003). The PISA 2003 assesment framework- mathematics, reading, science and problem solving knowledge and skills. OECD Publishing.
  • Otbiçer, T. (2004). OKÖSYS Sosyal bilgiler test başarı puanlarının diğer alt test başarı puanları ve cinsiyet değişkeni ile karşılaştırılması [Yüksek Lisans Tezi]. Hacettepe Üniversitesi.
  • Önen, E. (2003). Ortaöğretim kurumları öğrenci seçme ve yerleştirme sınav başarısı ve lise 1. sınıftaki akademik başarıya ilişkin bir yordama geçerliği çalışması -Fen lisesi örneği- [Yüksek Lisans Tezi]. Ankara Üniversitesi.
  • Öntaş, T., Çoban, O., & Yıldırım, E. (2020). Ortaokul sosyal bilgiler ve TC İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük derslerindeki öğrenci başarılarının LGS TC İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük testini yordama gücü. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 52, 579-598 https://doi.org/10.15285/maruaebd.691741
  • Özdemir, A., & Gelbal, S. (2016). İlköğretim ve ortaöğretim başarı ölçülerinin yükseköğretime geçiş sınav puanlarını yordama gücü. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 7(2), 309-334.
  • Öztürk, N., & Masal, E. (2020). Sınavla öğrenci alacak ortaöğretim kurumlarına ilişkin merkezi sınav matematik sorularının PISA matematik okuryazarlığı yeterlilik düzeyleri açısından sınıflandırılması. Journal of Multidisciplinary Studies in Education, 4(1), 17-33.
  • Parlak, B., & Tatlıdil, H. (2014). 8. sınıf öğrencilerinin okul başarıları ile test puanları arasındaki ilişkinin çok boyutlu incelenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Özel sayı, 335-350.
  • Patton, M. Q. (2014). Qualitative research & evaluation methods: Integrating theory and practice (4th ed.). Sage.
  • Sarı, I. (2019). The Prediction of the History of Revolution and Kemalism Course Success on LGS Success. International Online Journal of Educational Sciences, 11(3), 235-247. https://doi.org/10.15345/iojes.2019.03.016
  • Schleicher, A. (2019). PISA 2018 Insights and Interpretations. OECD: Paris.
  • Sınacı, B. (2019). Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) Sisteminde uygulanan sınavların puanları ile diğer puanların karşılaştırılması [Yüksek Lisans Tezi]. Hacettepe Üniversitesi.
  • Tabachnick, B. G. ve Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics. Boston: Pearson.
  • Taşkın, G. & Aksoy, G. (2019). Ortaöğretime geçiş sistemi ile ilgili 2000-2018 yılları arasında çalışılmış lisansüstü tez ve makalelerin incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 633-649. https://doi.org/10.17679/inuefd.545558
  • TÜSİAD. (2017). 2023’e doğru Türkiye’de STEM gereksinimi. https://www.tusiadstem.com/images/raporlar/2017/STEM-Raporu-V7.pdf
  • Verim, A. (2006). İlköğretim düzeyindeki bazı başarı ölçülerinin ortaöğretim kurumları öğrenci seçme sınavını yordama gücü [Yüksek Lisans Tezi]. Hacettepe Üniversitesi.
  • Yakar, L. (2011). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin SBS puanları ve akademik başarı puanları değişimlerinin izlenmesi ve SBS puanlarının kestirilmesi [Yüksek Lisans Tezi]. Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (10. baskı). Seçkin Yayıncılık.
There are 47 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Taliha Keleş 0000-0002-4609-2962

Publication Date September 24, 2023
Submission Date December 15, 2022
Published in Issue Year 2023

Cite

APA Keleş, T. (2023). Ortaokul Başarı Ölçülerinin Ortaöğretim Kurumları Merkezi Sınav Puanlarını Yordama Gücü. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(3), 1398-1417. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2023..-1219684