Research Article
BibTex RIS Cite

FARKLI YAŞ KATEGORİLERİNDE İLKOKULA BAŞLAYAN ÖĞRENCİLERİN OKUL OLGUNLUĞU VE ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE OKULA UYUM PROBLEMLERİ

Year 2017, , 212 - 230, 08.04.2017
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.28551-304630

Abstract

Bu araştırmada, birinci sınıfta öğrenim gören farklı yaş kategorilerindeki (60-71 ay ve 72-84 ay) öğrencilerin, akademik olgunluk düzeylerinin ve okullarda yaşanan uyum sorunlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu nicel araştırma tarama modeline uygun olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın verileri iki farklı form kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, Tekirdağ ili merkez ilçesinde 2012-2013 eğitim-öğretim yılında ilkokula yeni başlamış 60-71 ve 72-84 ay yaş aralığındaki 32 birinci sınıf öğrencisi ve bu öğrencilerin eğitim-öğretiminde görevli, 135 birinci sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın öne çıkan bazı sonuçları şu şekildedir: 60-71 ay yaş aralığındaki çocukların okul olgunluğuna ulaşmadıkları, ancak 72-84 ay yaş aralığındaki çocukların okula akademik olarak hazır oldukları sonucuna ulaşılmıştır. 60–71 yaş aralığındaki çocukların okula uyumlarını olumsuz etkileyebilecek kimi davranışları sık sık, kimilerini de ara sıra yaşadıkları görülmüştür.

SCHOOL MATURITY OF STUDENTS’ STARTING SCHOOL AT DIFFERENT AGE PERIODS AND THEIR SCHOOL ADAPTATION PROBLEMS ACCORDING TO TEACHERS’ VIEWS

Year 2017, , 212 - 230, 08.04.2017
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.28551-304630

Abstract

This study aims to determine adaptation problems and academic maturity of first grade students at different age periods (60-71 months and 72-84 months). The study is grounded on a quantitative research design within a descriptive approach. The data of the study is gathered with two different questionnaires. The sample of the study includes 32 first grades students and their 135 first grades’ teachers in the schools in Tekirdag in 2012-2013 academic year. Some outstanding result of the study indicates that students in 60-71 months can’t reach academic maturity. These students show behaviours that might affect negatively their adaptation to school. 

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Hasan Basri Gündüz This is me

Nesrin Özarslan This is me

Publication Date April 8, 2017
Submission Date March 23, 2017
Published in Issue Year 2017

Cite

APA Gündüz, H. B., & Özarslan, N. (2017). FARKLI YAŞ KATEGORİLERİNDE İLKOKULA BAŞLAYAN ÖĞRENCİLERİN OKUL OLGUNLUĞU VE ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE OKULA UYUM PROBLEMLERİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 212-230. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.28551-304630

Cited By





Öğrencilerin Okul Olgunluklarının Okuma Yazma Sürecine Etkisi
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
Muhittin SAĞIRLI
https://doi.org/10.26466/opus.913538