İlkokul matematik öğretim programının temel
amacı ilkokul öğrencilerinin temel matematiksel becerileri kazanmasıdır.
İlkokul matematik öğretim programında öğretmenler tarafından kazandırılması
gereken temel matematiksel becerilerin “problem çözme, akıl yürütme, matematiksel
modelleme, matematik dilini kullanarak iletişim, araç ve gereçleri uygun
biçimde kullanma, bilgi iletişim teknolojilerini kullanma” olduğu
görülmektedir. Bu bağlamda ilkokulda temel matematiksel becerilerin
kazandırılması noktasında sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin belirlenmesi
araştırmaya değer bulunmuştur. Sınıf öğretmenlerinin matematik öğretimi
sırasında benimsedikleri strateji, yöntem, teknik veya yaptıkları uygulamalar
ile temel matematiksel becerilerin öğrencilere kazandırılması konusunda kendilerini
ne derece yeterli gördükleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmada tarama
modeli ve veri toplama kaynağı olarak da yarı yapılandırılmış mülakat tekniği
kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay
ulaşılabilir örnekleme yoluyla seçilen 9 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır.
Verilerin analizinde içerik analizinden yararlanılmıştır. Yapılan araştırma
sonucunda sınıf öğretmenlerinin matematik öğretimi sürecine yönelik
düşüncelerinden temel matematiksel becerilerin geliştirilmesi noktasındaki
önerilere kadar çeşitli sonuçlara ulaşılmıştır. Bu sonuçlar doğrultusunda bazı
öneriler ileri sürülmüştür.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 15, 2017 |
Submission Date | April 19, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |