Research Article
BibTex RIS Cite

Sınıf İklimi Ölçeği Kısa Formunun Türkçe Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması

Year 2017, , 693 - 715, 29.06.2017
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.30227-326593

Abstract

Bu araştırmada,
Fraser (1983) tarafından geliştirilen Sınıf İklimi Ölçeği Kısa Formunun Türk
kültürüne uyarlanması ve ölçeğin psikometrik özelliklerinin incelenmesi
amaçlanmıştır. Araştırma 364 ortaokul (6-7-8. sınıf) öğrencisinden oluşan bir
çalışma grubu üzerinde yürütülmüştür. Ölçeğin yapı geçerliğini ortaya koymak
için Doğrulayıcı faktör analizi uygulanmıştır. Doğrulayıcı faktör analizi
sonuçları, ölçeğin orijinal formundaki altı faktörlü yapının Türk örnekleminde
doğrulandığını göstermiştir. Ölçeğin güvenirliği bileşik güvenirlik katsayısı
ile hesaplanmıştır. Ölçek için hesaplanan bileşik güvenirlik katsayıları,
Katılım alt ölçeği için .62, İlişki alt ölçeği için .63, Öğretmen Desteği için
.67, Görev Yönelimi için .55, Düzen-Organizasyon için .75 ve Kuralların
Açıklığı alt ölçeği için .73 olarak bulunmuştur.  Madde analizi sonucunda, düzeltilmiş madde
toplam korelasyonlarının Katılım alt ölçeği için .41 ile .50 arasında, İlişki
alt ölçeği için .45 ile .57 arasında, Öğretmen Desteği alt ölçeği için .39 ile
.45 arasında, Görev Yönelimi alt ölçeği için .27 ile .43 arasında,
Düzen-Organizasyon alt ölçeği için .40 ile .52 arasında ve Kuralların Açıklığı
alt ölçeği için .24 ile .45 arasında sıralandığı ve %27’lik alt-üst grupların
ortalamaları arasındaki farkların ölçekte yer alan tüm maddeler için anlamlı
olduğu belirlenmiştir.

References

  • KAYNAKÇA
Year 2017, , 693 - 715, 29.06.2017
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.30227-326593

Abstract

References

  • KAYNAKÇA
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Melehat Gezer

İbrahim Fevzi Şahin

Publication Date June 29, 2017
Submission Date July 4, 2017
Published in Issue Year 2017

Cite

APA Gezer, M., & Şahin, İ. F. (2017). Sınıf İklimi Ölçeği Kısa Formunun Türkçe Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 693-715. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.30227-326593