Research Article
BibTex RIS Cite

Öğretmenlerin Ve Öğretmen Adaylarının Öğretme Stillerinin Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi

Year 2017, , 932 - 947, 29.06.2017
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.30227-326607

Abstract

Bu çalışma, öğretmenlerin
ve öğretmen adaylarının öğretme stillerinin karşılaştırmalı analizini
amaçlamaktadır. Betimsel tarama modellerinden ilişkisel tarama yönteminin
kullanıldığı çalışmanın örneklem grubu, seçkisiz olarak belirlenen, Ahi Evran Üniversitesinde 2016-2017 güz
döneminde Eğitim Fakültesi ve Pedagojik Formasyon Eğitim Programına kayıtlı
toplam 300 öğretmen adayı ile Kırşehir merkez ve köylerinde görevli 139
öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri Grasha (1994) tarafından
geliştirilen, dil geçerliği Sarıtaş ve Süral (2010) tarafından yapılan “Öğretme Stili Envanteri” aracılığı ile
toplanmıştır. Söz konusu ölçeğin iç tutarlık katsayısı 0,88 olarak bulunmuştur.
İlgili ölçek beş boyuttan oluşmakta ve her boyutta sekizer tane olmak üzere
toplam 40 madde yer almaktadır. Öğretmen ve öğretmen adaylarının uzman, resmî,
model, kolaylaştırıcı ve katılımcı öğretme stillerinden hangisini tercih
ettiklerinin araştırıldığı çalışmada, öğretmen adaylarının daha çok
kolaylaştırıcı ve model öğretme stilini tercih ederken öğretmenlerin daha çok
uzman ve resmî öğretme stilini benimsedikleri, erkek öğretmenlerin kadın
öğretmenlere göre daha çok uzman öğretme stilini ve formasyon programına
kayıtlı öğretmen adaylarının Eğitim Fakültesinde okuyanlara göre daha çok model
ve kolaylaştırıcı öğretme stilini tercih ettikleri sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • KAYNAKÇA
Year 2017, , 932 - 947, 29.06.2017
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.30227-326607

Abstract

References

  • KAYNAKÇA
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Menderes Ünal

Publication Date June 29, 2017
Submission Date July 4, 2017
Published in Issue Year 2017

Cite

APA Ünal, M. (2017). Öğretmenlerin Ve Öğretmen Adaylarının Öğretme Stillerinin Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 932-947. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.30227-326607