Bu araştırmanın amacı, Ankara ili kamu ilkokullarında görev yapan
öğretmenlerin işlerini anlamlı bulma düzeylerinin belirlenmesi ve öğretmenlerin
işlerini anlamlı bulmalarını etkileyen etmenlerin tespit edilmesidir. Tarama
modelindeki bu araştırma, nicel ve nitel yöntemlerin birlikte kullanıldığı
karma araştırma yöntemlerinden açıklayıcı desen ile gerçekleştirilmiştir.
Veriler Ankara ilinin dokuz ilçesinde yer alan kamu ilkokulunda görev yapan 381
ilkokul öğretmeninden araştırmacı tarafından geliştirilen “Öğretmenlere Göre
İşin Anlamlılığı Ölçeği” ile toplanmıştır. Verilerin analizinde ise t-testi,
Kruskal Wallis H testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Araştırmanın
bulgularına göre, öğretmenlerin işlerini anlamlı bulma düzeylerinin yüksek
olduğu görülmüştür. Cinsiyet değişkeni açısından öğretmenlerin işlerini anlamlı
bulma düzeyleri, Hizmet İdeali ve Sosyal İlişkiler boyutlarında anlamlı farklılık
göstermektedir. Kıdem değişkeni açısından işin anlamlılığı genel olarak ve
Tanınma boyutu açısından anlamlı düzeyde farklılaşmaktır. Mezun olunan fakülte
açısından öğretmenlerin işin anlamlılığı ile ilgili görüşleri, İşle Bütünleşme boyutunda
anlamlı fark göstermektedir. Öğretmenlerin işin anlamlılığı ile ilgili
görüşleri eğitim durumu değişkenine göre anlamlı olarak farklılaşmamaktadır.
Nitel veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 30, 2018 |
Submission Date | November 30, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 |