Bu araştırmada, 2011 Ortaöğretim
Kurumları İngilizce Dersi Öğretim Programı’nda temel alınan iletişimsel
yaklaşımın 10. sınıf İngilizce dersindeki sınıf içi uygulamalara nasıl
yansıdığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, sınıf içi uygulamalarda
kullanılan etkinlikler ve etkileşimin iletişimsel özelliklerini konu alan ve
etkileşim çözümlemesinin kullanıldığı bir sınıf araştırması biçiminde
desenlenmiştir. Araştırma grubunu, 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Ankara ili
merkez ilçelerindeki üç anadolu lisesinde öğrenim gören 85 10. sınıf öğrencisi
ve bu sınıflarda derse giren üç İngilizce öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma
verileri doküman incelemesi ve gözlem yoluyla toplanmıştır. Araştırmada elde
edilen bulgular, öğretim programında öğrencilerin hedef dilde iletişimsel
gereksinimlerini karşılamalarının amaçlanmasına ve iletişimsel bir öğrenme
ortamı oluşturulmasına yönelik uygulamaların önerilmesine karşın, sınıf içi
uygulamaların bunları sağlamaya yönelik olmadığını göstermiştir. Bu kapsamda,
öğretim programının iletişimsel yaklaşım bağlamında sınıf içi uygulamalara
etkili biçimde yansıtılamadığı sonucuna varılmıştır.
İngilizcenin yabancı dil olarak öğretimi ortaöğretim İngilizce dersi öğretim programı iletişimsel yaklaşım sınıf araştırması
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 30, 2018 |
Submission Date | November 23, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 |