Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarında görev yapan sınıf
öğretmenlerinin rehberlik görevleri ile ilgili tutumlarının incelenmesidir. Bu
amaç doğrultusunda ilköğretim okullarında görev yapan sınıf rehber
öğretmenlerinin, sosyo-demografik özelliklerine göre rehberlik görevlerini
yerine getirme durumlarındaki davranış ve tutumlarında bir farklılaşmanın olup
olmadığı incelenmiştir. Araştırmada, tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın
evrenini Uşak ilinin Merkez ilçesinde ilköğretim okullarında görev yapan
öğretmenler, örneklemini ise bu okullarda görev yapan 112 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Verilerinin
analizinde betimsel istatistikler, bağımsız t testleri ile tek yönlü varyans
analizi teknikleri kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre sınıf öğretmenlerinin
tutumlarının cinsiyet, görev süreleri ve eğitim düzeyleri değişkenlerinin
tutumlarında farklılık oluşturmadığı görülmektedir. Sınıf öğretmenlerinin
çalıştıkları ilköğretim okullarında psikolojik danışmanın mevcut olma durumuna
göre tutumların ise anlamlı olarak farklılaşmaktadır. Yine araştırmaya göre, sınıf öğretmenlerinin rehberlik ile hizmet
içi eğitim alma sayılarına göre rehberlik hizmetlerine göre tutumlarının
farklılaştığı anlaşılmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 30, 2018 |
Submission Date | September 21, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 |