Bu araştırmada, ortaokul 5. sınıf Türkçe ders kitabında yer alan
resimlerin metinlerle uyumunu ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırma tarama
modelindedir. Araştırmanın çalışma grubu, 2016 – 2017 eğitim ve öğretim yılında
ortaokullarda okutulan, MEB yayınlarına ait 5. sınıf Türkçe ders kitabı ile Tokat
il merkezine bağlı ortaokullarda görev yapmakta olan iki Türkçe öğretmeni olmak
üzere iki bölümden oluşmaktadır. Bu iki Türkçe öğretmeni, olasılık temelli
örnekleme yöntemlerinden seçkisiz (random) örnekleme göre seçilmiştir. Araştırma
verileri, doküman analizi tekniği ile toplanmıştır. Araştırmacı tarafından
resim ve metin uyumunu ortaya koyabilmek amacıyla “Resim – Metin İlişkisi
Kategori Listesi” oluşturulmuştur. Araştırmacı ile katılımcılar, Türkçe ders
kitabında yer alan resimlerin ait oldukları metne uygunluğunu bu kategori
listesine göre incelemiştir. Bu kategori listesiyle toplanan veriler, nitel
veri analizi yaklaşımlarından betimsel analiz yaklaşımı kullanılarak analiz
edilmiş ve yorumlanmıştır. Araştırma soncunda elde edilen bulgular araştırmanın
amaçları doğrultusunda ve alanyazın çerçevesinde tartışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 30, 2018 |
Submission Date | October 16, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 |