Bu araştırmanın amacı Türkiye’de
ikinci dil olarak Türkçe öğrenen öğrencilerin Türk kültürüne yönelik
farkındalıklarını incelemektir. Tarama modelinde yapılan bu çalışma nicel
araştırma kapsamına girmektedir. Araştırmanın örneklemini, Gazi Üniversitesi
TÖMER’de bulunan 71, Gaziantep Üniversitesi TÖMER’de bulunan 74, İstanbul
Üniversitesi DİLMER’de bulunan 83 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın
bulguları Er (2015) tarafından yapılan araştırmada toplanan verilerden yola
çıkılarak oluşturulmuştur. Söz konusu araştırmada veriler “Öğrencilerin Türk
Kültürüne İlişkin Farkındalıklarını Belirleme Anketi” ile toplanmıştır.
Verilerin analizinde ise frekans ve ortalama hesaplaması yapılmıştır.
Bu araştırmanın sonucunda Türkiye’deki
yabancılara Türkçe öğretim merkezlerinden elde edilen bulgular doğrultusunda
genel olarak öğrencilerin Türk müziğine, Türk dizilerine ve filmlerine, Türk
kültürüne ait dinî ve millî bayramlar ile özel günlere ve Türk kültüründe yeme
içmeye yönelik farkındalıklarının yüksek olduğu belirlenmiştir. Ancak
öğrencilerin Türk edebiyatına, Türk halk oyunlarına ve geleneksel Türk
kıyafetlerine yönelik farkındalıklarının düşük olduğu tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 17, 2018 |
Submission Date | July 11, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 |