Erken çocukluk dönemi, çocukta öğrenmenin en yoğun olduğu,
kültürel normların geliştiği ve temel alışkanlıkların edinildiği dönemdir.
Erken yaşlarda beyindeki hızlı gelişme sayesinde, insanın yaşamı boyunca
sağlığını, öğrenme becerilerini ve davranışlarını etkileyecek olan temeller
atılır. Öğrenmenin en yoğun olduğu bu dönemde çocuklar, alıcı konumunda
olduklarından çevrenin tüm olumlu ve olumsuz etkilerine açıktırlar. Dolayısıyla
fiziksel çevre, çocuğun gelişiminde etkin bir role sahiptir. Bu sebeple, bu
dönemin uygun yaşantılarla ve iyi şartlarda geçirilmesi gerekir. Bu konuda
yapılmış araştırmalarda, fiziksel ve sosyal çevrenin çocukların başarıları
üzerindeki etkisi açıkça ortaya konmuştur. Erken çocuk döneminde, öğrenme
ortamlarının çocuğun(sosyal, duygusal, zihinsel ve fiziksel)gelişim ve öğrenme
kapasitesini en üst düzeye çıkarılmasını sağlayan, çocuklar için tasarlanmış
olması gerekmektedir. Konunun önemine binaen bu çalışmada erken çocukluk
dönemindeki eğitim ortamlarının, çocukların gelişimi ve öğrenmeleri üzerindeki
etkilerine değinilmiştir. Bu konudaki mevcut çalışmalar incelenerek, okul öncesi
eğitim kurumlarının bina ve yapı özellikleri ile iç ve dış mekân özellikleri
üzerinde durularak konuya dikkat çekilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 17, 2018 |
Submission Date | December 5, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 |