Bu araştırmanın amacı 2005-2017 yılları arasında
Türkiye’de sosyal bilgiler eğitimi alanında öğretmen görüşüne başvurulan
lisansüstü tezlerin konu eğilimlerini ortaya koymaktır. Tarama modelinde
yapılmış betimsel bir çalışma olan araştırmada sosyal bilgiler eğitimi alanında
öğretmen görüşleri doğrultusunda hazırlanan 135 yüksek lisans, 12 doktora tezi
olmak üzere toplam 166 tez içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir.
Araştırmada elde edilen sonuçlara göre araştırmacıların en çok sosyal bilgiler
öğretimi, öğretimde yaşanan sorunlar, ölçme değerlendirme ve kitaplar (öğrenci
çalışma, ders, öğretmen kılavuz) konusunda öğretmen görüşüne başvurdukları
görülmüştür. Araştırmacıların öğretmen görüşü almada en az eğilim gösterdikleri
konuların ise özel eğitim, öğrenme ortamları, sosyal bilgiler dersine ilişkin
tutumlar olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmen görüşü bağlamında en az 2013
yılında en fazla ise 2016 yılında ortaya konulan tezlerin çoğunlukla Gazi,
Fırat, Anadolu ve Atatürk Üniversitelerinden verildiği araştırmada elde edilen
bir başka sonuçtur. Araştırmacıların öğretmen görüşleri doğrultusunda ortaya
koydukları tezlerde en çok nicel yöntemleri tercih ettikleri; fakat son
yıllarda nitel yöntemlerle ortaya konulan tezlerin giderek arttığı görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 6, 2020 |
Submission Date | November 23, 2018 |
Published in Issue | Year 2020 |