Bu araştırmanın amacı
sınıf öğretmeni adaylarının matematik okuryazarlığı öz-yeterlik düzeylerini
incelemektir. Araştırmada tarama modelinden yararlanılmıştır. Araştırmaya
Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda
öğrenim gören 221 sınıf öğretmeni adayı katılmıştır. Araştırma verileri Özgen
ve Bindak (2008b) tarafından geliştirilen “Matematik Okuryazarlığı Öz-Yeterlik
Ölçeği” ile kişisel bilgi formu kullanılarak toplanmıştır. Veriler nicel veri
analiz teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Gelecekteki öğrencilerini
matematik okuryazarı olması yönünde yetiştirmede sorumlu bir kişi olarak sınıf
öğretmeni adaylarının matematik okuryazarlığı seviyesinin orta seviyenin biraz
altında olması yeterli olarak kabul edilebilecek bir seviye değildir. Sınıf
öğretmeni adaylarının matematik okuryazarlığı öz-yeterlik düzeyleri cinsiyet,
sınıf düzeyi, akademik genel başarı not ortalaması ve matematiğe yönelik tutum
değişkenlerine göre anlamlı bir derecede farklılaştığı tespit edilmiştir. Sınıf
öğretmeni adaylarının konuları günlük hayatla ilişkilendirmelerine ve matematik
dilini kullanarak iletişim kurmalarına imkân veren öğrenme ortamları
planlanmalı ve ders içerikleri bu doğrultuda güncellenmelidir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 11, 2019 |
Submission Date | March 20, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |