Bilgisayarca düşünme becerisi problem çözme amacıyla teknoloji
destekli bir düşünme yaklaşımı olarak tanımlanmaktadır. Bilgisayarca Düşünme; bir çeşit problem çözme, sistemleri tasarlama ve
bilişim teknolojilerinin temel kavramlarına dikkat çekerek insan davranışlarını
anlama yöntemidir. Bilgisayarca Düşünme sadece bilgisayarcılar için değil
herkes için geçerli bir temel beceridir ve yakın gelecekte herkes tarafından
kullanılan temel beceriler (okuma, yazma ve aritmetik gibi) arasında yer
alacağı düşünülmektedir. Bu çerçevede bu araştırmanın amacı da Meslek Liseleri
Bilişim Teknolojileri alanında öğrenim gören öğrencilerin bilgisayarca düşünme
beceri düzeylerinin program türü değişkenine göre incelenme olarak
belirlenmiştir. Bu çalışma, nedensel-karşılaştırma araştırma yöntemine
dayanmaktadır. Bu araştırmanın çalışma
grubunu 107 birey oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında öğrencilerin
bilgisayarca düşünme becerileri “Bilgisayarca Düşünme Becerileri Ölçeği”
kullanılarak toplanmıştır (α=0,87). Elde edilen veriler üzerinde çok
değişkenli varyans analizi, aritmetik
ortalama, standart sapma, sıklık ve yüzdelik değer analizleri gerçekleştirilmiştir. Analiz
sonuçları, Anadolu Meslek Programında öğrenim gören öğrenciler ile Anadolu
Teknik Programında öğrenim gören öğrenciler arasında bilgisayarca düşünme
becerilerine göre istatiksel olarak anlamlı bir fark olmadığını göstermiştir, F
(5, 101) = ,746, p = ,60; Wilks’ Lambda = ,96. Ancak ortalama puanlar
incelendiğinde Anadolu Teknik Programında öğrenim gören öğrencilerinin Anadolu
Meslek Programında öğrenim gören öğrencilere göre gerek toplam puanlar gerekse
alt beceri puanları açısından yüksek düzey (68-100) grubunda daha fazla olduğu
görülmüştür.
Bilgisayarca düşünme algoritmik düşünme eleştirel düşünme yaratıcılık problem çözme işbirliklilik
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2020 |
Submission Date | November 25, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 |