Bu çalışmanın amacı; “Çok Kriterli Karar Verme” metotlarından “Analitik Hiyerarşi Prosesi” yöntemini kullanarak; özel okul öncesi kurumlarla ilgili literatürden elde edilen kriterlere, velilerin verdikleri önem dereceleri ve bunlara göre yaptıkları tercihlerin sıralamasını belirlemektir. Araştırmanın sonuçlarına göre; anne babaların özel okul öncesi kurum seçiminde yapmış oldukları tercih sırasıyla; eğitim programları kriterine ait olan alt kriterlerden; yabancı dil, personel kriterine ait olan alt kriterlerden; personelin ebeveyn ve çocuklara olan tutumları, okulun fiziki koşulları kriterine ait olan alt kriterlerden; güvenlik, özbakım becerileri kriterine ait olan alt kriterlerden; yemekhane hijyeni, rehberlik kriterine ait olan alt kriterlerden; çocuğun gelişimi konusunda düzenli bilgilendirme yapılması, maliyet kriterine ait olan alt kriterlerden; okul ücreti olarak bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2022 |
Submission Date | December 6, 2019 |
Published in Issue | Year 2022 |