Bilim ve bilim eğitimi, her çağda insanlık tarihinde önemli bir görüngü olmuştur. Tarih boyunca her gelişmiş milletin bilime ve eğitimine önem verdiği görülmektedir. Bilimin bu belirleyici ve şekillendirici rolü kapsamında, Fen bilimleri ve fen bilimlerinin eğitimi toplumların gelişmişliğine doğrudan etki eden etmenlerdir. Bu çalışmanın amacı, 2013 ve 2018 fen eğitimi öğretim programlarına göre hazırlanan 5. 6. 7. ve 8. sınıf fen ders kitaplarını fizik kavramları açısından karşılaştırmak ve değişimin günümüz koşulları ve merkezi sınavlara uygunluğunu araştırmaktır. Bu değişikliklerin 2018 yılında yürürlüğe giren ve eğitim fakültelerinde uygulanan fen eğitimi müfredatına uygunluğunun incelenmesidir. Çalışmada doküman analizi ve literatür tarama yöntemleri kullanılmıştır. 2018 fen öğretim programına göre hazırlanan 5. 6. ve 7. sınıf fen bilimleri kitaplarında fizik kavramı sayılarının sırasıyla %67.85, %14.53 ve %6.14 azaldığı belirlenmiştir. 8. sınıf düzeyindeki fizik kavramlarının sayısı %64.66 artmıştır. Bu değişiklikler, liseye geçiş sınavlarında sorulan sorularla uyumludur. Eğitim fakültelerinde uygulanan fen bilgisi öğretim müfredatı ile 2018 fen bilgisi öğretim programı arasında ciddi bir uyumsuzluk olduğu görünmektedir.
Fen fen müfredatları fizik kavramları geçiş sınavları soruları eğitim fakülteleri müfredatı
Science and science education has been an important phenomenon in human history in every age. It is seen that every developed nation throughout history gave importance to science and its education. While these science curriculum changes are an inevitable necessity in the evolutionary process of education, frequent and superficial changes cause some problems. The aim of this study is to compare 5th, 6th, 7th, and 8th-grade science textbooks prepared according to 2013 and 2018 science education curriculums in terms of physics concepts and to investigate the compatibility of the change with today's conditions and central exams. It is to examine the compatibility of these changes with the science education curriculum, which came into force in 2018 and implemented in education faculties. It was determined that the number of physics concepts in 5th, 6th, and 7th-grade science books prepared according to the 2018 science curriculum decreased by 67.46%, 14.53%, and 6.14%, respectively. The number of physics concepts at the 8th-grade physics level has increased by 64.66%. These changes are compatible with the questions asked in high school transition exams. A serious incompatibility can be seen between the sciences teaching curriculum applied at the education faculties with the 2018 science curriculum.
Science Science curriculums Physics concepts Transition exams questions Education Faculties Curriculum
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 25, 2023 |
Submission Date | January 26, 2021 |
Published in Issue | Year 2023 |