Research Article
BibTex RIS Cite

Özel Gereksinimli Öğrencilere Sunulan Kaynaştırma/Bütünleştirme Uygulamalarının Basındaki Yeri

Year 2022, , 724 - 744, 30.06.2022
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2022..-896267

Abstract

Son yirmi yılda özel gereksinimli öğrencilerin eğitim ortamları arasında yer alan genel eğitim okullarının, yani kaynaştırma/bütünleştirme uygulamalarının ön plana çıktığı ifade edilebilir. Bunun başlıca sebepleri olarak; temel insan hakları, uluslarası kuruluşların özel gereksinimli öğrencilere ve bireysel farklılıklara ilişkin gerçekleştirdikleri çalışmalar, yasal düzenlemeler, kamuoyu baskısı, bu kamuoyu baskısının oluşmasında önemli bir rol oynayan yazılı ve görsel basının etkisinden söz edilebilir. Bu çalışmanın amacı özel gereksinimli öğrencilere yönelik yaygınlaşan kaynaştırma/bütünleştirme uygulamalarının yaygınlaşmasında rol oynadığı ifade edilen basında nasıl yer aldığını ve yansımalarını derinlemesine incelemektir. Araştırma belge inceleme veri toplama tekniğine dayalı vaka çalışması ile desenlenmiştir. Belge incelemeye dayalı gerçekleştirilen bu araştırmada süreç 4 aşamada sonuçlandırılmıştır. Bu aşamalar sırasıyla; haberlerin taranması, dâhil etme/dışlama kriterlerine göre içerik belirlenmesi, haber içeriklerinin gözden geçirilmesi, analiz ve temaların oluşturulması şeklinde olmuştur. Araştırma sonunda; çeşitli değişkenlere göre dağılımlar ve elde edilen temalar şeklinde yapılandırılmıştır. Bunlar haberlerin ay/yıl, tür ve illere göre dağılımları ve haber içerikleri ile ilgili ortaya çıkan temalar şeklindedir.

References

  • Ainscow, M. (2005). Developing inclusive education systems: What are the levers for change? Journal of Educational Change, 6(2), 109-124.
  • Andrews, L. (2002). Preparing general education pre-service teachers for inclusion: Web enhanced case-based instruction. Journal of Special Education Technology, 17(3), 27-35.
  • Gürgür, H. (2019). Kapsayıcı eğitim ve felsefi temelleri. H. Gürgür & S. Rakap (Eds.), Kapsayıcı eğitim: Özel eğitimde bütünleştirme içinde (ss. 2-17 ). Pegem Akademi
  • Heward, W. L. (2009). Exceptional children: An introduction to special education. Pearson College Div.
  • Zigmond, N., Kloo, A., & Volonino, V. (2009). What, where, and how? Special education in the climate of full inclusion. Exceptionality, 17(4), 189-204.
Year 2022, , 724 - 744, 30.06.2022
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2022..-896267

Abstract

References

  • Ainscow, M. (2005). Developing inclusive education systems: What are the levers for change? Journal of Educational Change, 6(2), 109-124.
  • Andrews, L. (2002). Preparing general education pre-service teachers for inclusion: Web enhanced case-based instruction. Journal of Special Education Technology, 17(3), 27-35.
  • Gürgür, H. (2019). Kapsayıcı eğitim ve felsefi temelleri. H. Gürgür & S. Rakap (Eds.), Kapsayıcı eğitim: Özel eğitimde bütünleştirme içinde (ss. 2-17 ). Pegem Akademi
  • Heward, W. L. (2009). Exceptional children: An introduction to special education. Pearson College Div.
  • Zigmond, N., Kloo, A., & Volonino, V. (2009). What, where, and how? Special education in the climate of full inclusion. Exceptionality, 17(4), 189-204.
There are 5 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Çiğdem Uysal 0000-0002-7884-8728

Hüseyin Koç

Hasan Gürgür 0000-0002-4016-4048

Publication Date June 30, 2022
Submission Date March 13, 2021
Published in Issue Year 2022

Cite

APA Uysal, Ç., Koç, H., & Gürgür, H. (2022). Özel Gereksinimli Öğrencilere Sunulan Kaynaştırma/Bütünleştirme Uygulamalarının Basındaki Yeri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 724-744. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2022..-896267