Research Article
BibTex RIS Cite

Okuma Ve Yazma Çalışmalarında Şiir Etkinliklerinden Nasıl Yararlanılabilir?

Year 2008, Volume: 8 Issue: 1, 53 - 66, 15.03.2016

Abstract

Bu çalýþmada, örneklerle þiir okumanýn yazýlý ve anlatým becerilerinin
geliþtirilmesinde nasýl etkili olabileceði üzerinde durulacaktýr. Türkçe dersi; Sosyal Bilgiler,
Fen ve Teknoloji Bilgisi gibi dersler gibi bilgi bilgi dersi deðil, bir ifade ve beceri dersidir.
Okuma, yazma, dinleme ve konuþma etkinliklerini içine alan bu beceriler, öteki derslerdeki
baþarý düzeyinin yükseltilmesinde bir araç olmak üzere okul yýllarýnda türlü yöntemlerle
geliþtirilmelidir. Dilini eksiksiz ve kusursuz kullanan bir öðrenci, bütün derslerinde baþarýlý
olacaðý gibi, duygu ve düþüncelerini rahat aktarabilmenin verdiði ruhsal hazzý da yaþayacaktýr.
Bu becerilerin geliþmesinde þiir okuma etkinliklerinin de önemli bir payý olacaktýr. Ýyi
bilinmelidir ki, beceriler amaca yönelik alýþtýrmalarla kalýcý duruma dönüþür. Son yýllarda bu
gerçeðin farkýna varýlmýþ ve konu Milli Eðitim Bakanlýðý’nýn yeniden yazmýþ olduðu Türkçe
1-5 ve 6-8 Türkçe Programlarýnda yerini almýþtýr

References

  • AKSAN, Doðan. Þiir Dili ve Türk Þiir Dili, Ankara, Engin Yayýnlarý: l995. Dil, Þu Büyülü Düzen, Ankara Bilgi Yayýnlarý: l996 (b).
  • Cumhuriyet Döneminden Bugüne Örneklerle Þiir Çözümlemeleri, Ankara, Bilgi Yayýnevi: 2004.
  • ARÝF, Ahmet. Hasretinden Prangalar Eskittim, Ýstanbul Cem Yayýnevi: 1997. AKYOL, Hayati, Türkçe Öðretimi, Kök Yayýncýlýk, Ankara: 2006.
  • DAÐLARCA, Fazýl Hüsnü: Kuþ Ayak-Açýl Susam Açýl, Doðan Kitapçýlýk, Ýstanbul:1999. DURUKAFA, Gönül. “Cluster Metodu-Yaratýcý Kompozisyon”, Gazi Eðitim Fakültesi
  • Dergisi, C. 8, S. 3, s. 84-114, Ankara: l992.
  • GÖÐÜÞ, Beþir: Türkçe ve Yazýn Eðitimi, Kendi Yayýný, Ankara 1976.
  • ÝNCE, Özdemir. Þiir ve Gerçeklik, Ýstanbul, Broy Yayýnlarý: 1985.
  • KIBRIS, Ýbrahim, Çocuk Edebiyatý, Tekaðaç Eylül Yayýncýlýk, Ankara: 2007. KIBRIS, Ýbrahim, Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatý, Aný Yayýncýlýk, Ankara: 2007.
  • Millî Eðitim Bakanlýðý: Türkçe Öðretim Programý Kýlavuzu, 1-5. Sýnýflar, Millî Eðitim Basýmevi, Ankara: 2004.
  • Ýlköðretim Türkçe Dersi, 6, 7, 8. Sýnýflar, Öðretim Programý, Milli Eðitim Basýmevi, Ankara: 2005.
  • Ortaokul Programý, 1957, Millî Eðitim Basýmevi, Ýstanbul 1957
  • Lise Programý, 1981, Millî Eðitim Basýmevi, Ankara 1981.
  • Ýlköðretim 1-5 Müfredat Programý Programý, Milli Eðitim Basýmevi, Ankara 1996.
  • Resimli Ansiklopedik Büyük Sözlük, Ýstanbul, Ansiklopedik Yayýncýlýk: 1982

HOW TO BENEFIT FROM POETRY ACTIVITIES IN READING AND WRITING STUDIES ?

Year 2008, Volume: 8 Issue: 1, 53 - 66, 15.03.2016

Abstract

This study examines how poetry influences writing and expression skills through
case studies. Courses such as Turkish, Social Sciences, Natural Sciences and Technology are
not knowledge-based, instead they depend on skills and expressions including reading,
writing, listening and speaking activities. These must be developed through various methods in
order to be used as an educational tool for improving school success in other courses. Astudent
who uses language well becomes successful in all classes and at the same time lives the
psychological satisfaction of communicating easily.ppoetry-reading activities occupy a very
important place Ýn the improvement of these skill. It should be known that skills are
internalized and become permanent through exercises for that aim. In recent years, this has
been realized and the topic has been included in Turkish classes programmes of 1-5 and 6-8
grades, which were rewritten by the Turkish Ministry of Education

References

  • AKSAN, Doðan. Þiir Dili ve Türk Þiir Dili, Ankara, Engin Yayýnlarý: l995. Dil, Þu Büyülü Düzen, Ankara Bilgi Yayýnlarý: l996 (b).
  • Cumhuriyet Döneminden Bugüne Örneklerle Þiir Çözümlemeleri, Ankara, Bilgi Yayýnevi: 2004.
  • ARÝF, Ahmet. Hasretinden Prangalar Eskittim, Ýstanbul Cem Yayýnevi: 1997. AKYOL, Hayati, Türkçe Öðretimi, Kök Yayýncýlýk, Ankara: 2006.
  • DAÐLARCA, Fazýl Hüsnü: Kuþ Ayak-Açýl Susam Açýl, Doðan Kitapçýlýk, Ýstanbul:1999. DURUKAFA, Gönül. “Cluster Metodu-Yaratýcý Kompozisyon”, Gazi Eðitim Fakültesi
  • Dergisi, C. 8, S. 3, s. 84-114, Ankara: l992.
  • GÖÐÜÞ, Beþir: Türkçe ve Yazýn Eðitimi, Kendi Yayýný, Ankara 1976.
  • ÝNCE, Özdemir. Þiir ve Gerçeklik, Ýstanbul, Broy Yayýnlarý: 1985.
  • KIBRIS, Ýbrahim, Çocuk Edebiyatý, Tekaðaç Eylül Yayýncýlýk, Ankara: 2007. KIBRIS, Ýbrahim, Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatý, Aný Yayýncýlýk, Ankara: 2007.
  • Millî Eðitim Bakanlýðý: Türkçe Öðretim Programý Kýlavuzu, 1-5. Sýnýflar, Millî Eðitim Basýmevi, Ankara: 2004.
  • Ýlköðretim Türkçe Dersi, 6, 7, 8. Sýnýflar, Öðretim Programý, Milli Eðitim Basýmevi, Ankara: 2005.
  • Ortaokul Programý, 1957, Millî Eðitim Basýmevi, Ýstanbul 1957
  • Lise Programý, 1981, Millî Eðitim Basýmevi, Ankara 1981.
  • Ýlköðretim 1-5 Müfredat Programý Programý, Milli Eðitim Basýmevi, Ankara 1996.
  • Resimli Ansiklopedik Büyük Sözlük, Ýstanbul, Ansiklopedik Yayýncýlýk: 1982
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

İbrahim Kıbrıs This is me

Publication Date March 15, 2016
Submission Date January 28, 2015
Published in Issue Year 2008 Volume: 8 Issue: 1

Cite

APA Kıbrıs, İ. (2016). Okuma Ve Yazma Çalışmalarında Şiir Etkinliklerinden Nasıl Yararlanılabilir?. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 53-66.