Bu çalýþmada, örneklerle þiir okumanýn yazýlý ve anlatým becerilerinin
geliþtirilmesinde nasýl etkili olabileceði üzerinde durulacaktýr. Türkçe dersi; Sosyal Bilgiler,
Fen ve Teknoloji Bilgisi gibi dersler gibi bilgi bilgi dersi deðil, bir ifade ve beceri dersidir.
Okuma, yazma, dinleme ve konuþma etkinliklerini içine alan bu beceriler, öteki derslerdeki
baþarý düzeyinin yükseltilmesinde bir araç olmak üzere okul yýllarýnda türlü yöntemlerle
geliþtirilmelidir. Dilini eksiksiz ve kusursuz kullanan bir öðrenci, bütün derslerinde baþarýlý
olacaðý gibi, duygu ve düþüncelerini rahat aktarabilmenin verdiði ruhsal hazzý da yaþayacaktýr.
Bu becerilerin geliþmesinde þiir okuma etkinliklerinin de önemli bir payý olacaktýr. Ýyi
bilinmelidir ki, beceriler amaca yönelik alýþtýrmalarla kalýcý duruma dönüþür. Son yýllarda bu
gerçeðin farkýna varýlmýþ ve konu Milli Eðitim Bakanlýðý’nýn yeniden yazmýþ olduðu Türkçe
1-5 ve 6-8 Türkçe Programlarýnda yerini almýþtýr
This study examines how poetry influences writing and expression skills through
case studies. Courses such as Turkish, Social Sciences, Natural Sciences and Technology are
not knowledge-based, instead they depend on skills and expressions including reading,
writing, listening and speaking activities. These must be developed through various methods in
order to be used as an educational tool for improving school success in other courses. Astudent
who uses language well becomes successful in all classes and at the same time lives the
psychological satisfaction of communicating easily.ppoetry-reading activities occupy a very
important place Ýn the improvement of these skill. It should be known that skills are
internalized and become permanent through exercises for that aim. In recent years, this has
been realized and the topic has been included in Turkish classes programmes of 1-5 and 6-8
grades, which were rewritten by the Turkish Ministry of Education
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 15, 2016 |
Submission Date | January 28, 2015 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 8 Issue: 1 |