Bu araþtýrma ilköðretim okullarýna yeni baþlayan birinci sýnýf öðrencilerinin
ilkokuma ve yazma öðretimine yönelik deneyim ve birikimlerini (duyuþsal hazýrlýk düzeyi ile
okuma ve yazma öðrenmeye hazýrlýk düzeyleri) ölçmek amacýyla yapýlmýþtýr. Araþtýrma
sonuçlarýna göre; (1). öðrencilerin okulöncesi dönemden ilkokuma ve yazma öðretimine
yönelik çok önemli deneyim ve birikimlerle okula baþladýklarý, (2). okulöncesi dönemde
alýnan anaokulu eðitiminin öðrencilerin okuma ve yazmaya hazýrlýk düzeyleri üzerinde etkili
olduðu görülmüþtür
Ýlköðretim birinci sýnýf öðrencileri Duyuþsal hazýrlýk düzeyi Okuma ve yazma öðrenmeye hazýrlýk düzeyleri
This research aims to measure the experience and knowledge (affective readiness and
level of readiness to learn reading and writing) of first grade students who have recently started
primary school education. According to the findings of the study, it is observed that: 1) students
come to school with significant experience and knowledge gained in the pre-school period 2)
kindergarten education taken in the pre-school period has a significant contribution to the
students’levels of readiness for reading and writing
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 15, 2016 |
Submission Date | January 28, 2015 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 8 Issue: 1 |