Research Article
BibTex RIS Cite

Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin Cinsiyet, Bölüm Ve Öss Puan Türüne Göre İncelenmesi

Year 2008, Volume: 8 Issue: 1, 161 - 172, 15.03.2016

Abstract

Bu araþtýrmanýn amacý, öðretmen adaylarýnýn problem çözme becerilerine ne
düzeyde sahip olduklarýnýn ve bu durumun cinsiyet, öðrenim görülen bölüm, ÖSS puan türüne
göre belirlenmesidir. Araþtýrmanýn evrenini, Tokat Gaziosmanpaþa Üniversitesi, Eðitim
Fakültesinde öðrenim gören tüm öðrenciler, örneklemini ise ayný Fakültenin, Sýnýf
Öðretmenliði, Sosyal Bilgiler, Fen Bilgisi, Bilgisayar, Resim ve Müzik Öðretmenliklerinde
öðrenim gören 249 birinci sýnýf öðrencisi oluþturmaktadýr. Verilerin toplanmasýnda “Problem
Çözme Becerileri” (PÇE) envanteri kullanýlmýþtýr. Verilerin yorumlanmasýnda, ortalama,
standart sapma, t-testi ve varyans analizi teknikleri kullanýlmýþtýr. Elde edilen bulgulara göre,
öðrencilerin cinsiyetlerine göre problem çözme becerilerine sahip olma düzeyleri arasýnda
anlamlý bir farklýlýk bulunmazken, bölümlerine ve ÖSS puan türlerine göre anlamlý bir farklýlýk
saptanmýþtýr. Ayrýca Eðitim Fakültesine yeni baþlayan öðrencilerin geçmiþ öðrenme
yaþantýlarýndan elde ettikleri problem çözme becerilerinin tüm bölümlerde düþük olduðu
görülmüþtür

References

  • Altunçekiç, A.; Yaman, S. ve Koray, Ö. (2005). Öðretmen Adaylarýnýn Öz-Yeterlik Ýnanç Düzeyleri ve Problem Çözme Becerileri Üzerine Bir Araþtýrma (Kastamonu Ýli Örneði). Kastamonu Eðitim Dergisi. 1 (13), 93-102.
  • Ashman, A. F.; Conway, R. N. F. (1993). Using Cognitive Methods In The Classroom. London And Newyork Routledge.
  • Güçlü, N. (2003). http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/160/guclu.htm
  • Korkut, F. (2002). Lise Öðrencilerinin Problem Çözme Becerileri. Hacettepe Üniversitesi Eðitim Fakültesi Dergisi.Sayý: 22. Ss. 177-184.
  • Mertoðlu, H.; Öztuna, A. (2004). Bireylerin Teknoloji Kullanýmý Problem Çözme Yetenekleri ile Ýliþkili Midir? The Turkish Online Journal of Educational Technology (TOJET). 3 (1). http://www.tojet.net/articles/3112.htm, 10 Eylül 2007 tarihinde ulaþýldý.
  • Sampson Jr, J.P.; Lenz, J. G.; Reardon, R. C. ; Peterson, G. W. (1999). ACognitive Information Processing Approach To Employment Problem Solving And Decision Making. The Career Development Quarterly. ABI/INFORM Global. Sep; 48 (1), 3-18.
  • Sardoðan, M. E.; Karahan, T. F. ve Kaygusuz, C. (2006). Üniversite Öðrencilerinin Kullandýklarý Kararsýzlýk Stratejilerinin Problem Çözme Becerisi, Cinsiyet, Sýnýf Düzeyi ve Fakülte Türüne Göre Ýncelenmesi. Mersin Üniversitesi Eðitim Fakültesi Dergisi. 1 (2), 78-97.
  • Savaþýr, I. ; Þahin, N. H. (1997). Biliþsel-Davranýþçý Terapilerde Deðerlendirme: Sýk Kullanýlan Ölçekler. Ankara: Türk Psikologlar Derneði Yayýnlarý.
  • Senemoðlu, N. (2005). Geliþim Öðrenme ve Öðretim, Kuramdan Uygulamaya. (12. Basým). Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Þahin, N.; Þahin, N. H., & Heppner, P. P. (1993). Psychometric Proporties Of The Problem Solving Inventory In A Group Of Turkish University Students. Cognitive Therapy And Research, 17 (4), 379-396.

A STUDY ON THE PROBLEM SOLVING SKILLS OF CANDIDATE TEACHERS ACCORDING TO GENDER, DEPARTMENT AND UNIVERSITY ENTRANCE EXAMINATION SCORE TYPES

Year 2008, Volume: 8 Issue: 1, 161 - 172, 15.03.2016

Abstract

The purpose of this study is to determine the problem solving skills OF CANDÝDATE

TEACHERS according to gender, different departments and university entrance examination

score type. The population of this study is all the students from the Faculty of Education at

Gaziosmanpasa University, Tokat; and the sample consists of 249 students in their first year of

study at the departments of Primary School, Social Sciences, Science, Computer, Painting and

Music Teaching of the same faculty. Data were collected by means of the “Problem Solving

Inventory”. Mean, Standard Deviation, Independent Samples t Test and One Way Anova were

used to analyse the data. According to the findings, while a significant relationship was not

found between the students’problem solving skills and gender, a meaningful relationship was

found between the students’problem solving skills and deparment and examination score type.

Moreover, all of the participants’problem solving skills were low. 

References

  • Altunçekiç, A.; Yaman, S. ve Koray, Ö. (2005). Öðretmen Adaylarýnýn Öz-Yeterlik Ýnanç Düzeyleri ve Problem Çözme Becerileri Üzerine Bir Araþtýrma (Kastamonu Ýli Örneði). Kastamonu Eðitim Dergisi. 1 (13), 93-102.
  • Ashman, A. F.; Conway, R. N. F. (1993). Using Cognitive Methods In The Classroom. London And Newyork Routledge.
  • Güçlü, N. (2003). http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/160/guclu.htm
  • Korkut, F. (2002). Lise Öðrencilerinin Problem Çözme Becerileri. Hacettepe Üniversitesi Eðitim Fakültesi Dergisi.Sayý: 22. Ss. 177-184.
  • Mertoðlu, H.; Öztuna, A. (2004). Bireylerin Teknoloji Kullanýmý Problem Çözme Yetenekleri ile Ýliþkili Midir? The Turkish Online Journal of Educational Technology (TOJET). 3 (1). http://www.tojet.net/articles/3112.htm, 10 Eylül 2007 tarihinde ulaþýldý.
  • Sampson Jr, J.P.; Lenz, J. G.; Reardon, R. C. ; Peterson, G. W. (1999). ACognitive Information Processing Approach To Employment Problem Solving And Decision Making. The Career Development Quarterly. ABI/INFORM Global. Sep; 48 (1), 3-18.
  • Sardoðan, M. E.; Karahan, T. F. ve Kaygusuz, C. (2006). Üniversite Öðrencilerinin Kullandýklarý Kararsýzlýk Stratejilerinin Problem Çözme Becerisi, Cinsiyet, Sýnýf Düzeyi ve Fakülte Türüne Göre Ýncelenmesi. Mersin Üniversitesi Eðitim Fakültesi Dergisi. 1 (2), 78-97.
  • Savaþýr, I. ; Þahin, N. H. (1997). Biliþsel-Davranýþçý Terapilerde Deðerlendirme: Sýk Kullanýlan Ölçekler. Ankara: Türk Psikologlar Derneði Yayýnlarý.
  • Senemoðlu, N. (2005). Geliþim Öðrenme ve Öðretim, Kuramdan Uygulamaya. (12. Basým). Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Þahin, N.; Þahin, N. H., & Heppner, P. P. (1993). Psychometric Proporties Of The Problem Solving Inventory In A Group Of Turkish University Students. Cognitive Therapy And Research, 17 (4), 379-396.
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Hilal Kazu This is me

Z. Nur Ersözlü This is me

Publication Date March 15, 2016
Submission Date January 28, 2015
Published in Issue Year 2008 Volume: 8 Issue: 1

Cite

APA Kazu, H., & Ersözlü, Z. N. (2016). Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin Cinsiyet, Bölüm Ve Öss Puan Türüne Göre İncelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 161-172.