Bu çalýþmanýn amacý, öðretmen adaylarýnýn ölçme ve deðerlendirme alanýna yönelik
genel yeterlik algýlarýnýn ölçülmesinde kullanýlabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracý
geliþtirmektir. Bu amaçla hazýrlanan 5’li likert tipi denemelik ifadeler 210 kiþilik bir öðretmen
adayý grubuna uygulanmýþ ve elde edilen veriler analiz edilmiþtir. Yapýlan faktör analizi
çalýþmasý ölçeðin üç boyutlu olduðunu göstermektedir. Ýlk boyutta 6, ikinci boyutta 9, üçüncü
boyutta ise yine 9 madde yer almýþtýr. Boyutlardan ilki “temel kavramlar”; ikincisi “ölçme
teknikleri”; üçüncüsü ise “istatistiksel çözümleme ve raporlaþtýrma” biçiminde
adlandýrýlmýþtýr. Madde-ölçek korelasyonu ve alt-üst grup yöntemine göre yapýlan madde
analizleri sonuçlarýna göre deneme uygulamasýna giren tüm maddeler nihai ölçekte yer
alabilecek niteliktedir. Boyutlara ve ölçeðin bütününe ait iç tutarlýk güvenirlik katsayýlarý
sýrasýyla 0,84; 0,79; 0,77 ve 0,87’dir. Ölçeðin test tekrar test güvenirlik katsayýsý ise 0,91’dir.
Tüm bu sonuçlar, geliþtirilen ölçeðin öðretmen adaylarýnýn ölçme ve deðerlendirme alanýna
yönelik genel yeterlik algýlarýnýn ölçülmesinde kullanýlabileceðini göstermektedir
The purpose of this study is to develop a reliable and valid scale which will be used to
measure the measurement and evaluation competency levels of prospective teachers
according to their perceptions. Likert type ýtems, prepared for this aim, are applied to 210
prospective teachers and the data were analyzed. According to factor analysis results there are
three factors. The first factor has 6, second factor has 9 and third factor has 9 items. The factors
are “basic concepts”, “measurement techniques” and “statistical analysis and reporting”
respectively. Item analysis techniques showed that all items can be used in a final scale.
Internal consistency reliability coefficient levels of three factors and whole scale are 0,84;
0,79; 0,77 and 0,87 respectively. Test-re test reliability coefficient level is 0,91. All results
show that this scale can be used to measure the measurement and evaluation competency levels
of prospective teachers according to their perceptions.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 15, 2016 |
Submission Date | January 28, 2015 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 8 Issue: 2 |