Bu çalýþmanýn amacý ilköðretim okulu öðretmenlerinin öðrenme stili tercihlerinin
incelenmesidir. Çalýþmanýn örneklemini 2004 yýlýnda Bolu il merkezindeki ilköðretim
okullarýnda çalýþan ilköðretim okulu öðretmenleri (n=250) oluþturmaktadýr. Çalýþma
sýrasýndaki nicel veriler 2004 yýlýnda Eren (2002) tarafýndan geliþtirilen Öðrenme Biçimi
Tercihleri Envanteri (ÖBTE) ile toplanmýþtýr. Çalýþma sýrasýnda ÖBTE’ ye ilave olarak
ilköðretim okulu öðretmenlerine açýk uçlu bir soru sorulmuþtur. Toplanan nicel verilerin
analizi için SPSS programý ve açýk uçlu sorunun analizi için içerik analizi tekniði
kullanýlmýþtýr. Ýlköðretim okulu öðretmenlerinin ÖBTE’ ye verdikleri cevaplarýn analizi
öðretmenlerin düþünsel öðrenme stilini tercih etmelerine karþýn öðretmenlere sorulan açýk
uçlu sorunun analizi öðretmenlerin aktif öðrenme stilini tercih ettiklerini göstermiþtir. T-testi
sonuçlarý sadece görsel öðrenme stili tercihinde bayan öðretmenler lehine anlamlý bir farklýlýk
olduðunu göstermektedir.
Öðrenme Öðrenme stili tercihleri Ýlköðretim Ýlköðretim okullarý Ýlköðretim okulu öðretmenleri
The aim of this study is to examine the learning style preferences of primary school
teachers. The subjects of this study were primary school teachers (n=250) working in the city
center of Bolu in 2004. The quantitative data were collected by means of 2004 through
Learning Style Preferences Inventory (LSPI) developed by Eren (2002). In addition to (LSPI),
an open-ended question was asked to the primary school teachers during the study. To analyze
the quantitative data collected, SPSS program was used and content analysis technique was
used to analyze the open-ended question. Although, the analysis of the LSPI revealed that
primary school teachers prefer the reflective learning style, the answers of open-ended
question indicated that they prefer the active learning style. T-test results indicated a significant
difference in favor of female teachers only in visual learning style preference
Learning Learning style preferences Primary education Primary schools Primary school teachers
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 15, 2016 |
Submission Date | January 28, 2015 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 8 Issue: 2 |