Günümüz bilgi ve iletişim teknolojilerinin hızlı ilerlemesine paralel olarak eğitim
sistemi içerisinde öğretmenlerin rolleri ve görev tanımları da değişmektedir. Bilgi ve iletişim
teknolojileri alanında yaşanan hızlı gelişmeler ile sanayi toplumundan bilgi toplumuna geçiş,
eğitim sistemlerini derinden etkilemiş ve yeni öğretim strateji ve yöntemleri ile bu stratejiyöntemleri destekleyen öğretim araç-gereçlerinin eğitim sistemleri içerisinde yaygınlaşmasını
sağlamıştır. Bu nedenle çağdaş eğitim sistemi içerisinde, bilgi gereksinimlerinin farkında olan,
gereksinim duydukları bilgilere nasıl ulaşabileceklerini bilen, bu bilgileri kullanabilen,
kullanırken ekonomik, etik, yasal ve sosyal düzenlemeleri kabul eden öğretmenlere ihtiyaç
bulunmaktadır. Bu bağlamda, çalışma kapsamında, mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarındaki
teknik öğretmenlerin bilgi okuryazarlığı yeterliliklerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır.
Araştırma verilerinin toplanmasında nicel yaklaşım kullanılmıştır. Araştırma sonucunda teknik
öğretmenlerin bilgi gereksinimlerini iyi düzeyde tanımlayabildikleri, gereksinim duyulan bilgiye
erişebildikleri, erişilen bilgiyi değerlendirebildikleri, değerlendirilen bilgiyi kullanabildikleri ve
bilgiyi kullanmada kültürel, etik, yasal ve sosyal düzenlemeleri kabul edebildikleri tespit
edilmiştir.
Teachers’ roles and duties have been changed in parallel with nowadays’ rapid
development of information and communication technologies. Transition from industrial society
to knowledge society and rapid development of information and communication technologies
have influenced profoundly to educational system. As a result of this influencing, new instruction
strategies and methods with their supporting equipments have been utilized widely. For this
reason, in modern education system, teachers should have ability to recognize when information
is needed and have the ability to locate, evaluate, use effectively the needed information, and
know and accept economic, ethical, legal and social rules about the needed information. In this
context, it is aimed in this study an evaluation of information literacy skills of vocational and
technical teachers. Quantitative approach is used while gathering information. As a result of this
study, it is determined that VET teachers recognize their information need, and have the ability to
locate, evaluate, and use effectively the needed information well enough. Also, they know and
accept economic, ethical, legal and social rules about the needed information while using it.
Information literacy learning to learn lifelong learning vocational and technical education
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 15, 2016 |
Submission Date | January 28, 2015 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 9 Issue: 1 |