Bu araştırma, zihin engelli çocukların anasınıfına geçiş sürecinde ebeveynlerinin
gereksinimlerini belirlemeyi amaçlamıştır. Araştırma grubunu okul öncesi dönemde yaşları 3 ile 5
arasında zihin engelli çocuğu bulunan 50 anne-baba oluşturmuştur. Araştırmanın verileri Kargın,
Akçamete ve Baydık (2001) tarafından geliştirilen "Anasınıfına Geçişte Aile Gereksinimlerini
Belirleme Aracı" ile toplanmıştır. Ayrıca çocuğun eğitime başlama yaşı, annenin ve babanın
yaşları, eğitim düzeyleri gibi değişkenlerin yer aldığı bir Bilgi Formuyla toplanan bilgilere göre
ailelerin gereksinim düzeylerinin farklılaşıp farklılaşmadığı da incelenmiştir. Sonuçta zihin
engelli çocuğa sahip ailelerin anasınıfına geçiş döneminde bilgiye gereksinimleri olduğu
görülmüştür.
This study investigated the information needs of parents with mentally retarded children
in transition into public kindergarten. The research group consisted of 50 parents who have
children with mentally retarded with ages ranging from 3 to 5. "The Scale Parental Information
Needs in Transition to Kindergarten" was used. This research also examined the effects of
different variables such as the age at which children began education, age and educational level of
parents. The results show that parents with mentally retarded childeren have information needs.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 15, 2016 |
Submission Date | January 28, 2015 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 9 Issue: 1 |