Eğitim uygulamalarının planlı programlı olma özelliğinden dolayı ülkelerin eğitim
alanında hayata geçirecekleri uygulamaları önceden planlamaları ve bu planlamalar için hazırlık
çalışmalarını oluşturulan komisyonlar tarafından ele almaları önem arz etmektedir. Her ülke genel
amaçları ve felsefesi doğrultusunda yetiştirmek istediği ve gereksinim duyduğu birey profilini
hazırladığı eğitim programları aracılığı ile ortaya koymaktadır. Bu noktadan hareketle bu çalışma
ile dünyadaki değişimler ve eğilimler göz önünde tutularak Türkiye’deki Eğitim Programları ve
Öğretim alanındaki mevcut durumdan hareketle, önümüzdeki 20 yıl içinde Türkiye’de
uygulanacak ilköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretim programlarına ilişkin senaryolar
oluşturulmuştur. Oluşturulan bu senaryolar Ankara Üniversitesi, Hacettepe Üniversitesi, Orta
Doğu Teknik Üniversitesi’nde görev yapan 30 öğretim elemanı (Senaryo Grubu) ile yapılan
görüşmeler sonucu elde edilen veriler doğrultusunda hazırlanmıştır. Elde edilen bu veriler
araştırmacılar (Senaryo Takımı) tarafından içerik analizine tabi tutulmuş ve belirlenen üç kategori
(ilköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretim programları) etrafında senaryolar örüntülenmiştir.
İlköğretim Programları Ortaöğretim Programları Yükseköğretim Programları Eğitim Senaryoları
detailed plans for such practices beforehand and assign the preparatory work for these
plans to special commissions. The particular profile of individual that every country needs and
aims to train in accordance with its own general objectives and philosophy is revealed through its
educational programs. Thus, the present study created scenarios regarding the elementary,
secondary and higher education curricula to be implemented in Turkey in the next two decades by
considering the changes and trends around the world. These scenarios were constructed from the
data obtained from interviews with 30 instructors employed in Ankara, Hacettepe, and Middle
East Technical Universities (Scenario Group). The obtained data were subjected to content
analysis by the researchers (Scenario Team) and scenarios were shaped around the three identified
categories (elementary, secondary and higher education curricula).
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 15, 2016 |
Submission Date | January 28, 2015 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 9 Issue: 1 |