Identifying and controlling variables is very important in science education. Variables
in science education are named the same as they are in statistics such as independent variables,
dependent variables, and controlling variables. In this study, pre-service elementary teachers’
understanding of variables was analyzed. Two questions in a science process skills test were used
as data source. In these questions, a scenario was explained and ended with a research question.
Pre-service elementary teachers were asked to write a hypothesis and determine independent,
dependent, and controlling variables related to research questions. Almost all of the pre-service
teachers could not determine controlling variables and mostly wrote dependent variable instead of
controlling variables. Most of them wrote independent variable instead of dependent variable.
Responses to the independent variable included unclear phrases. Some of these patterns could be
explained by the meaning of the variable names in daily use in Turkish. Results of this study
showed that name of the variables affected pre-service elementary teachers understanding of the
variables, but did not inhibit their learning
Science education variables independent variables dependent variables controlling variables
Fen öğretiminde öğretilen deneysel süreçlerin ana öğesi olan değişkenlerin anlaşılması
oldukça önemlidir. Değişkenler Fen öğretiminde genellikle istatistikte adlandırıldıkları gibi
bağımlı, bağımsız ve kontrol edilen değişkenler olarak adlandırılmaktadır. Bu çalışmada,
değişkenleri bilmeyen öğretmen adaylarının, değişkenlerin istatistiksel adlandırmalarıyla
karşılaştıklarında nasıl anlamlandırdığı analiz edilmiştir. Bilimsel süreç becerilerini ölçmek
amacıyla uygulanan bir testte yer alan ve verilen senaryolara dayandırılan araştırma sorularına
göre değişkenleri belirlemeleri istenen iki açık uçlu-soruya verilen cevaplar analiz edilmiştir.
Analiz sonuçları sınıf öğretmeni adaylarının tamamına yakınının kontrol edilen değişkeni doğru
belirleyemeyip, daha çok bağımlı değişkeni yazdığını göstermiştir. Öğretmen adaylarının çoğu
bağımlı değişken yerine bağımsız değişkeni yazmışlardır, tersine yani bağımsız değişken yerine
bağımlı değişken yazma durumuna ise daha az rastlanmıştır. Öğretmen adayları bağımsız
değişken olarak çok çeşitli ifadeler kullanmakla birlikte, yaygın olarak bağımlı değişkene yakın
fakat anlamı net olmayan ifadeler kullanmışlardır. Araştırma sonuçları değişkenlerin bağımlı,
bağımsız ve kontrol edilen değişken diye adlandırmalarının değişkenleri bilmeyen öğretmen
adaylarını öğrenmenin başlangıcında yanlış değişkene yönlendirdiğini, fakat öğrenilmesini
engellemediğini göstermiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 15, 2016 |
Submission Date | January 28, 2015 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 9 Issue: 2 |