Öğrenme ve öğretme konularında yeterli olma, öğretmenlerde bulunması gereken en önemli
özelliklerdendir. Çalışma, sınıf öğretmeni adaylarının matematik öğretimine yönelik yeterlik inançlarına,
matematik öğretimi dersinde kullanılan yöntemlerin etkisinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla
2008-2009 öğretim yılında Ankara’da bir devlet üniversitesinin sınıf öğretmenliği bölümünde okuyan 3. sınıf
öğrencileri ile çalışılmıştır. Öğrencilerin, 3.sınıfın bahar döneminde aldıkları Matematik Öğretimi II dersinde
uygulanan proje destekli, etkinlik destekli uygulamaların ve bunun dışında kontrol grubunda kullanılan
geleneksel öğretimin, bu öğrencilerin matematik öğretimine yönelik yeterliklerini nasıl etkilediğine
bakılmıştır. Ön yeterlik puanları açısından denk olan üç grup yansız atamayla proje destekli, etkinlik destekli
uygulama ve kontrol gruplarından birine atanmıştır. Yeterlik ölçeği olarak Şahinkaya (2008) tarafından
geliştirilen “Matematik Öğretimine Yönelik Yeterlik İnancı Ölçeği-Aday Öğretmen Formu” kullanılmıştır.
Uygulama 10 hafta sürmüştür. Süreç sonunda matematik öğretimi yeterlik inançları ölçeği her üç gruba bir
kez daha uygulanmıştır. Proje destekli ve öğretmen merkezli öğretim, öğrencilerin matematik öğretimine
yönelik yeterlik inançları puan ortalamalarının artmasında etkili olurken, etkinlik destekli öğretimin anlamlı
fark oluşturacak kadar etkili olmadığı sonucuna varılmıştır. Ayrıca öğrencilerin hem ön hem de son yeterlik
inançları puanlarının 63’ün üzerinde olması öğrencilerin yüksek yeterlik inançlarına sahip olduklarının bir
göstergesidir.
Öğretmen yetiştirme matematik öğretimine yönelik yeterlik inancı proje destekli öğretim etkinlik destekli öğretim
The study aimed to investigate the effects of the methods used in math-education class on
preservice teachers’ mathematics teaching efficacy beliefs. Participants were third-year students from the
Elementary Education Department of a public university in Ankara during 2008-2009 academic year. It
focused on how students’ teaching mathematics efficacy beliefs were affected by project- and activitysupported instruction used in Mathematics Education II, a course offered during the second semester to third
year students, and by traditional instruction in the control group. Three groups of students, who had equivalent
pre-treatment scores, were randomly assigned as project-supported, activity-supported or control groups. Data
collection instrument by Şahinkaya (2008) was used. The treatment lasted 10 weeks, at the end of which the
scale was implemented once again on all three groups. Unlike to activity-supported instruction, projectsupported and teacher-centered instruction increased students’ mathematics teaching efficacy mean scores,
Also, students had higher pre- and post-treatment scores than 63, thus revealing that they had high efficacy.
Teacher preparation mathematics teaching efficacy project-supported insruction activitysupported instruction
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 15, 2016 |
Submission Date | January 28, 2015 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 10 Issue: 1 |