The aim of this study is to examine attitudes of fine arts education students towards methods of scientific research lesson. A scale that consists of 30 questions showing 5 different dimensions of attitudes has been applied to 119 (84 Visual Art Teachers + 35 Music Teachers) students training in the Karadeniz Technical University, Fatih Faculty of Education, Department of Art Education in the academic year 2009– 2010. The research has been conducted to find out the views of the students on process, content, and necessity of the course. At the end of the study, it is found out that students have indicated a middle level tendency and partly positive or negative approach to the concepts
Bu çalışmanın amacı, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü öğrencilerinin bilimsel araştırma yöntemleri
dersine yönelik tutumlarını incelemektir. Tutumun beş farklı boyutunu (faktörünü) içeren 30 maddelik ölçek,
2009–2010 öğretim yılında Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi
Bölümünde öğrenim gören 119 (84 resim-iş öğretmenliği + 35 müzik öğretmenliği) öğrenciye uygulanmıştır.
Öğrencilerin dersin işlenişi, içeriği ve gerekliliği konusundaki görüşleri elde edilmeye çalışılmıştır. Çalışma
sonucunda öğrencilerin orta düzeyde bir eğilim gösterdiği ve bazı faktörlere olumlu bazı faktörlere olumsuz
yaklaşım gösterdiği görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 15, 2016 |
Submission Date | January 28, 2015 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 10 Issue: 2 |