In this study the views of preschool and primary school teachers related to the first year of 60-72 months. The study group was totally 20 teachers including 10 pre-school teachers and 10 primary school teachers determined by simple random sampling method from preschool and primary school teachers working in National Ministry of Education in Bolu. The study is is a descriptive study and the research data were collected at the end of spring term of the 2011-2012 academic year by interview technique that most commonly used in qualitative research. The data were analyzed by content analysis. As a result of research both pre-school and primary school teachers. In conclusion, both pre-school teachers and primary school teachers presented their views as, all children should get ready to school, calendar age was not enough for schooling, it was inconvenient to leave the decision to parents their 60 months children’s’ schooling and schools physical structure was not proper for those children
Bu araştırmada, okul öncesi ve sınıf öğretmenlerinin, 60-72 aylık çocukların ilkokul birinci sınıfa başlamalarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Bolu il merkezinde, MEB’de görev yapan okul öncesi öğretmenleri ve sınıf öğretmenleri arasından basit tesadüfi örnekleme yöntemi ile belirlenen 10 okul öncesi öğretmeni, 10 sınıf öğretmeni olmak üzere toplam 20 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırma tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırma verileri nitel araştırmalarda en çok kullanılan görüşme tekniği ile 20112012 öğretim yılının bahar yarıyılı sonunda toplanmıştır. Veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda hem okul öncesi hem de sınıf öğretmenlerinin, çocukların tüm gelişim alanlarında okula hazır olması gerektiği, takvim yaşının yeterli olmadığı, çocuğun okula başlaması ile ilgili kararın veliye bırakılmasının sakıncalı olacağı, okulların fiziksel yapısının bu yaş çocuklarına uygun olmadığı yönünde görüş bildirdikleri görülmüştür
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2014 |
Submission Date | January 28, 2015 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 14 Issue: 1 |