BibTex RIS Cite

missing

Year 2014, Volume: 14 Issue: 1, 33 - 50, 01.01.2014
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2014.14.1-5000091501

Abstract

In this study the views of preschool and primary school teachers related to the first year of 60-72 months. The study group was totally 20 teachers including 10 pre-school teachers and 10 primary school teachers determined by simple random sampling method from preschool and primary school teachers working in National Ministry of Education in Bolu. The study is is a descriptive study and the research data were collected at the end of spring term of the 2011-2012 academic year by interview technique that most commonly used in qualitative research. The data were analyzed by content analysis. As a result of research both pre-school and primary school teachers. In conclusion, both pre-school teachers and primary school teachers presented their views as, all children should get ready to school, calendar age was not enough for schooling, it was inconvenient to leave the decision to parents their 60 months children’s’ schooling and schools physical structure was not proper for those children

References

  • Atıcı, M. (2004). İlköğretim öğrencilerinin davranış problemleriyle baş etme konusunda öğretmen-psikolojik danışman işbirliğine ilişkin görüşlerin karşılaştırılması. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi. 3(23), 55-64.
  • Balcı, A. (2004). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem teknik ve ilkeler. (4. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Binbaşıoğlu, C. (1995). Okullarda öğretim sorunları. Ankara: Eğit-Der Yayınları.
  • Bütün Ayhan, A. (2008). Altı yaş grubundaki çocukların kavram gelişimlerinin cinsiyete, anne-baba öğrenim düzeyine ve anaokuluna devam etme süresine göre incelenmesi. Çağdaş Eğitim Dergisi. 2008, 33, (350): 33-38
  • Çelenk, S. (2003). Okul başarısının ön koşulu: Okul aile dayanışması. İlköğretim online,2 (2), 28-34 15.07.2012 tarihinde web:http://www.ilkogretim- online.org.tr adresinden alınmıştır.
  • Çelik, M. & Kök, M. (2007). Okulöncesi eğitim kurumlarında eğitim ortamı ve donanımının önemi. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 158-170
  • Doğuş Okullar Grubu Rehberlik Servisi, (2006). İlk Olgunluk Deneyimi: Okul Olgunluğu. Çoluk Çocuk Dergisi, 6 (61), 10-11.
  • Duran, E. (2013). Okula 60. ayında başlayan öğrencilerin yazı becerilerinin incelenmesi. Journal of Academic Social Science Studies. 6 (2). 1075-1085
  • Erdoğan, N. I. & Şimşek, Z. C. (2014). Birinci sınıfa başlayan çocukların velilerinin ve öğretmenlerinin okula uyumlarının incelenmesi. www.ijtase.net . International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education, 3(2), ISSN: 2146 - 9466
  • Gündüz, F. & Çalışkan, M. (2013). 60-66, 66-72, 72-84 aylık çocukların okul olgunluk ve okuma yazma becerilerini kazanma düzeylerinin incelenmesi. Turkish Studies - International Periodical forThe Languages, Literatureand History of Turkish or Turkic, 8(8), 379-398.
  • Karasar, N. (2004). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kesicioğlu, O. S. (2013). Sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarının okul öncesi eğitime ilişkin algılarının incelenmesi. Elektronik sosyal bilimler dergisi. (Electronic Journal of Social Sciences), 12(43), 183-199.
  • Kutluca Canbulat, A. (2010). Okula destek eğitiminin etkililiği. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı, Bolu
  • Magnuson, K. A., Ruhm, C. & Waldfogel, J. (2005). Does prekindergarten improve school preparation and performance?,Economics Of EducationReview, 26,33–51.
  • Meisels, S. J. (1998). Assesing Readiness, CİERA Reports, Nowember1, 3-002. 20.06.2012 tarihinde Web:www.ciera.org sitesinden alınmıştır.
  • Miles, M. B. &Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis : anexpanded sourcebook (2nd Edition). Calif. : SAGE Publications.
  • Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik (2012). 15.08.2012 tarihinde web:www.resmigazete.gov.tr adresinden alınmıştır.
  • Oktay, A. (1982). Okulöncesi dönemde öğrenme ve okumaya hazırlıklı olmak. Eğitim ve Bilim Dergisi. 39,11-18.
  • Özdemir Kılıç, G. (2004). Ailesiyle birlikte yaşayan ve çocuk yuvasında kalan çocukların görsel algılama davranışı ile okul olgunluğu arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. AÜ Fen Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Öztürk, E. ve Uysal, K. (2013). İlkokul 1.sınıf öğrencilerinin okuma–yazma süreçlerinin takvim yaşı yönünden karşılaştırılması. Turkish Studies- International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(8), 1041-1054.
  • Uyanık, Ö. ve Kandır, A. (2010). Okul öncesi dönemde erken akademik beceriler. Kuramsal Eğitimbilim. 3 (2), 118-134.
  • Ülkü, Ü. B. (2007). Anasınıfı ve ilköğretim 1. sınıfa devam eden çocukların velilerivle öğretmenlerinin, çocukların okul olgunluğu hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Okulöncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı. Adana.
  • Yeşil Dağlı, Ü. (2013). Çocukları okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden velilerin ilkokula hazırbulunuşluk ile ilgili görüşleri. Ekev Akademi Dergisi, 16(52).
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yörükoğlu, A. (1993). Çocuk ruh sağlığı. İstanbul: Özgür Yayın Dağıtım.

OKUL ÖNCESİ VE SINIF ÖĞRETMENLERİNİN 60-72 AYLIK ÇOCUKLARIN OKULA HAZIR BULUNUŞLUKLARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Year 2014, Volume: 14 Issue: 1, 33 - 50, 01.01.2014
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2014.14.1-5000091501

Abstract

Bu araştırmada, okul öncesi ve sınıf öğretmenlerinin, 60-72 aylık çocukların ilkokul birinci sınıfa başlamalarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Bolu il merkezinde, MEB’de görev yapan okul öncesi öğretmenleri ve sınıf öğretmenleri arasından basit tesadüfi örnekleme yöntemi ile belirlenen 10 okul öncesi öğretmeni, 10 sınıf öğretmeni olmak üzere toplam 20 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırma tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırma verileri nitel araştırmalarda en çok kullanılan görüşme tekniği ile 20112012 öğretim yılının bahar yarıyılı sonunda toplanmıştır. Veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda hem okul öncesi hem de sınıf öğretmenlerinin, çocukların tüm gelişim alanlarında okula hazır olması gerektiği, takvim yaşının yeterli olmadığı, çocuğun okula başlaması ile ilgili kararın veliye bırakılmasının sakıncalı olacağı, okulların fiziksel yapısının bu yaş çocuklarına uygun olmadığı yönünde görüş bildirdikleri görülmüştür

References

  • Atıcı, M. (2004). İlköğretim öğrencilerinin davranış problemleriyle baş etme konusunda öğretmen-psikolojik danışman işbirliğine ilişkin görüşlerin karşılaştırılması. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi. 3(23), 55-64.
  • Balcı, A. (2004). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem teknik ve ilkeler. (4. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Binbaşıoğlu, C. (1995). Okullarda öğretim sorunları. Ankara: Eğit-Der Yayınları.
  • Bütün Ayhan, A. (2008). Altı yaş grubundaki çocukların kavram gelişimlerinin cinsiyete, anne-baba öğrenim düzeyine ve anaokuluna devam etme süresine göre incelenmesi. Çağdaş Eğitim Dergisi. 2008, 33, (350): 33-38
  • Çelenk, S. (2003). Okul başarısının ön koşulu: Okul aile dayanışması. İlköğretim online,2 (2), 28-34 15.07.2012 tarihinde web:http://www.ilkogretim- online.org.tr adresinden alınmıştır.
  • Çelik, M. & Kök, M. (2007). Okulöncesi eğitim kurumlarında eğitim ortamı ve donanımının önemi. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 158-170
  • Doğuş Okullar Grubu Rehberlik Servisi, (2006). İlk Olgunluk Deneyimi: Okul Olgunluğu. Çoluk Çocuk Dergisi, 6 (61), 10-11.
  • Duran, E. (2013). Okula 60. ayında başlayan öğrencilerin yazı becerilerinin incelenmesi. Journal of Academic Social Science Studies. 6 (2). 1075-1085
  • Erdoğan, N. I. & Şimşek, Z. C. (2014). Birinci sınıfa başlayan çocukların velilerinin ve öğretmenlerinin okula uyumlarının incelenmesi. www.ijtase.net . International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education, 3(2), ISSN: 2146 - 9466
  • Gündüz, F. & Çalışkan, M. (2013). 60-66, 66-72, 72-84 aylık çocukların okul olgunluk ve okuma yazma becerilerini kazanma düzeylerinin incelenmesi. Turkish Studies - International Periodical forThe Languages, Literatureand History of Turkish or Turkic, 8(8), 379-398.
  • Karasar, N. (2004). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kesicioğlu, O. S. (2013). Sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarının okul öncesi eğitime ilişkin algılarının incelenmesi. Elektronik sosyal bilimler dergisi. (Electronic Journal of Social Sciences), 12(43), 183-199.
  • Kutluca Canbulat, A. (2010). Okula destek eğitiminin etkililiği. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı, Bolu
  • Magnuson, K. A., Ruhm, C. & Waldfogel, J. (2005). Does prekindergarten improve school preparation and performance?,Economics Of EducationReview, 26,33–51.
  • Meisels, S. J. (1998). Assesing Readiness, CİERA Reports, Nowember1, 3-002. 20.06.2012 tarihinde Web:www.ciera.org sitesinden alınmıştır.
  • Miles, M. B. &Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis : anexpanded sourcebook (2nd Edition). Calif. : SAGE Publications.
  • Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik (2012). 15.08.2012 tarihinde web:www.resmigazete.gov.tr adresinden alınmıştır.
  • Oktay, A. (1982). Okulöncesi dönemde öğrenme ve okumaya hazırlıklı olmak. Eğitim ve Bilim Dergisi. 39,11-18.
  • Özdemir Kılıç, G. (2004). Ailesiyle birlikte yaşayan ve çocuk yuvasında kalan çocukların görsel algılama davranışı ile okul olgunluğu arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. AÜ Fen Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Öztürk, E. ve Uysal, K. (2013). İlkokul 1.sınıf öğrencilerinin okuma–yazma süreçlerinin takvim yaşı yönünden karşılaştırılması. Turkish Studies- International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(8), 1041-1054.
  • Uyanık, Ö. ve Kandır, A. (2010). Okul öncesi dönemde erken akademik beceriler. Kuramsal Eğitimbilim. 3 (2), 118-134.
  • Ülkü, Ü. B. (2007). Anasınıfı ve ilköğretim 1. sınıfa devam eden çocukların velilerivle öğretmenlerinin, çocukların okul olgunluğu hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Okulöncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı. Adana.
  • Yeşil Dağlı, Ü. (2013). Çocukları okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden velilerin ilkokula hazırbulunuşluk ile ilgili görüşleri. Ekev Akademi Dergisi, 16(52).
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yörükoğlu, A. (1993). Çocuk ruh sağlığı. İstanbul: Özgür Yayın Dağıtım.
There are 25 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Articles
Authors

Ayşe Nur Kutluca Canbulat

Füsun Yıldızbaş This is me

Publication Date January 1, 2014
Submission Date January 28, 2015
Published in Issue Year 2014 Volume: 14 Issue: 1

Cite

APA Kutluca Canbulat, A. N., & Yıldızbaş, F. (2014). missing. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 33-50. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2014.14.1-5000091501

Cited By


SINIF ÖĞRETMENLERİNİN BAKIŞ AÇISIYLA İLKOKULA BAŞLAMA YAŞI
Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
https://doi.org/10.31463/aicusbed.1387107