Research Article
BibTex RIS Cite

BİLGİSAYAR BAĞIMLILIĞI İLE BAŞ ETME PSİKO-EĞİTİMİ PROGRAMININ 9. SINIF ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

Year 2016, Volume: 16 Issue: 1, 62 - 74, 24.03.2016
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2016.16.1-5000182911

Abstract

Bu çalışma bilgisayar bağımlılığının en yoğun yaşandığı yaş gruplarından biri olan 15 yaşındaki çocukların bilgisayar bağımlılık düzeylerinin azaltılmasında Bilişsel–Davranışçı yaklaşım temelli grup danışmanlığı programının etkili olup olmadığını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, kontrol gruplu ön-test, son-test deneysel modelde yapılmıştır. 60 kişilik 9. sınıf öğrenci grubuna
“Bilgisayar Oyun Bağımlılığı Ölçeği” uygulanmış olup bağımlılık düzeyi en yüksek çıkan 20 öğrenci belirlenmiştir. Belirlenen bu 20 öğrenci tesadüfî yöntemle iki gruba ayrılmış ve 10 öğrenci deney grubuna, 10 öğrenci de kontrol grubuna alınmıştır. Deney grubuna 8 oturumdan oluşan “Bilişsel–Davranışçı yaklaşım temelli bilgisayar oyun bağımlılığı ile başetme becerileri” içerikli grup danışmanlığı programı uygulanmıştır. Horzum, Ayas ve Balta (2008)’nın geliştirdiği “Bilgisayar Oyun Bağımlılığı Ölçeği”, ön-test ve son-test ölçme aracı olarak kullanılmıştır. Sonuç olarak, öğrencilerin bilgisayar oyunlarına olan bağımlılık düzeylerinin düşebildiği görülmüştür.

THE EFFECT OF COMPUTER ADDICTION MANAGEMENT PSYCHO-TRAINING PROGRAM ON 9th GRADE SUTDENTS

Year 2016, Volume: 16 Issue: 1, 62 - 74, 24.03.2016
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2016.16.1-5000182911

Abstract

The study was conducted to test if a group counseling program based on Cognitive Behavioral Therapy would be effective in decreasing computer addiction levels of at the at age of 15 which computer addiction is very common. In this research, pre-test post-test control group design was used. “Computer Games Addiction Scale” was applied to 60 9th grade students, and 20 students with the highest addiction levels were selected. These 20 students were randomly assigned to the experimental and control groups as 10 students for the experimental group and 10 for the control group. “Computer Games Addiction management Group Counseling Program” based on Cognitive Behavioral Therapy was applied to the experimental group in 8 sessions. “Computer Games
Addiction Scale” developed by Horzum, Ayas and Balta (2008) was used as pre-test and post-test instrument. As a result, it was found that computer games addiction levels of the students might decrease. 

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Pervin Nedim Bal

Hakan Metan This is me

Publication Date March 24, 2016
Submission Date March 24, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 16 Issue: 1

Cite

APA Nedim Bal, P., & Metan, H. (2016). BİLGİSAYAR BAĞIMLILIĞI İLE BAŞ ETME PSİKO-EĞİTİMİ PROGRAMININ 9. SINIF ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 62-74. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2016.16.1-5000182911