Bu araştırmanın
amacı İşbirlikli Öğrenme tekniklerinden Öğrenci Takımları- Başarı Bölümleri
(ÖTBB) tekniğiyle ders işlenmesinin üniversite öğrencilerinin İngilizce dersine
yönelik tutumlarına ve akademik başarılarına etkisini saptamaktır. Araştırmada
kontrol gruplu ön test–son test deneysel araştırma modeli uygulanmıştır.
Araştırma sonucunda, deney grubunda bulunan öğrencilerin İngilizce dersine
yönelik tutumlarında olumlu yönde bir gelişme olduğu, kontrol grubunda bulunan
öğrencilerin İngilizce dersine yönelik tutumlarında ise anlamlı bir değişiklik
olmadığı görülmüştür. Ön test-son test fark puanlarına ait ortalama puanlar
karşılaştırıldığında ise deney grubunda bulunan öğrencilerin İngilizce dersine
yönelik tutumlarının, kontrol grubunda bulunan öğrencilerin tutumlarından daha
olumlu olduğu tespit edilmiştir. Her iki grupta bulunan öğrencilerin
uygulamalar sonucunda başarılarının anlamlı şekilde arttığı, ancak iki grubun
ön test-son test fark puanlarına ait ortalama puanlar arasında anlamlı bir
farklılığın olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 29, 2017 |
Submission Date | July 4, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 17 Issue: 2 |