Research Article
BibTex RIS Cite

İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Öğrencilerin İngilizce Dersine Yönelik Tutumlarina Ve Başarilarina Etkileri

Year 2017, Volume: 17 Issue: 2, 796 - 820, 29.06.2017
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.30227-326598

Abstract

Bu araştırmanın
amacı İşbirlikli Öğrenme tekniklerinden Öğrenci Takımları- Başarı Bölümleri
(ÖTBB) tekniğiyle ders işlenmesinin üniversite öğrencilerinin İngilizce dersine
yönelik tutumlarına ve akademik başarılarına etkisini saptamaktır. Araştırmada
kontrol gruplu ön test–son test deneysel araştırma modeli uygulanmıştır.
Araştırma sonucunda, deney grubunda bulunan öğrencilerin İngilizce dersine
yönelik tutumlarında olumlu yönde bir gelişme olduğu, kontrol grubunda bulunan
öğrencilerin İngilizce dersine yönelik tutumlarında ise anlamlı bir değişiklik
olmadığı görülmüştür. Ön test-son test fark puanlarına ait ortalama puanlar
karşılaştırıldığında ise deney grubunda bulunan öğrencilerin İngilizce dersine
yönelik tutumlarının, kontrol grubunda bulunan öğrencilerin tutumlarından daha
olumlu olduğu tespit edilmiştir. Her iki grupta bulunan öğrencilerin
uygulamalar sonucunda başarılarının anlamlı şekilde arttığı, ancak iki grubun
ön test-son test fark puanlarına ait ortalama puanlar arasında anlamlı bir
farklılığın olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • KAYNAKÇA
Year 2017, Volume: 17 Issue: 2, 796 - 820, 29.06.2017
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.30227-326598

Abstract

References

  • KAYNAKÇA
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Şefik Kartal

Ramazan Özbek

Publication Date June 29, 2017
Submission Date July 4, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 17 Issue: 2

Cite

APA Kartal, Ş., & Özbek, R. (2017). İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Öğrencilerin İngilizce Dersine Yönelik Tutumlarina Ve Başarilarina Etkileri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 796-820. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.30227-326598