Research Article
BibTex RIS Cite

Coğrafya Konularının Öğretilmesinde İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi

Year 2017, Volume: 17 Issue: 2, 850 - 867, 29.06.2017
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.30227-326602

Abstract

Bu çalışmanın amacı
coğrafya konularının öğretiminde işbirliğine dayalı öğrenme yaklaşımının
öğrencilerin akademik başarılarına olan etkisini belirlemektir. Araştırma
deneysel bir çalışma olup ön test – son test kontrol gruplu desen
kullanılmıştır. Öğrencilerin akademik başarılarını ölçmek için bir başarı
testinden yararlanılmıştır. Deney ve kontrol grupları toplamda kırk kişiden
oluşmuştur. Coğrafya konularının öğretiminde deney grubunda, işbirliğine dayalı
öğrenme yaklaşımı, kontrol grubunda ise geleneksel yöntem kullanılmıştır.
Gruplara deneysel işlem öncesi ön test uygulaması yapılmış ve ön test
uygulaması ile öğrencilerin bilişsel ve duyuşsal yeterlikleri belirlenmiştir.
İşlem sonrasında ise her iki gruba son test uygulanmıştır. Araştırma
verilerinin analizi “SPSS 16” paket programı ile yapılmış; araştırmanın alt
problemlerine uygun olarak t-testi, aritmetik ortalama, standart sapma ve çift
yönlü varyans analizi (repeated measures) kullanılmıştır. Elde edilen veriler
.05 anlamlılık düzeyinde test edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, grupların
ön test sonuçları arasında anlamlı bir farklılık bulunamamış ancak son test
sonuçlarına göre ise deney grubu lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur. 

References

  • KAYNAKÇA
Year 2017, Volume: 17 Issue: 2, 850 - 867, 29.06.2017
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.30227-326602

Abstract

References

  • KAYNAKÇA
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Servet Özünal

Publication Date June 29, 2017
Submission Date July 4, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 17 Issue: 2

Cite

APA Özünal, S. (2017). Coğrafya Konularının Öğretilmesinde İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 850-867. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.30227-326602