Bu çalışmanın amacı
coğrafya konularının öğretiminde işbirliğine dayalı öğrenme yaklaşımının
öğrencilerin akademik başarılarına olan etkisini belirlemektir. Araştırma
deneysel bir çalışma olup ön test – son test kontrol gruplu desen
kullanılmıştır. Öğrencilerin akademik başarılarını ölçmek için bir başarı
testinden yararlanılmıştır. Deney ve kontrol grupları toplamda kırk kişiden
oluşmuştur. Coğrafya konularının öğretiminde deney grubunda, işbirliğine dayalı
öğrenme yaklaşımı, kontrol grubunda ise geleneksel yöntem kullanılmıştır.
Gruplara deneysel işlem öncesi ön test uygulaması yapılmış ve ön test
uygulaması ile öğrencilerin bilişsel ve duyuşsal yeterlikleri belirlenmiştir.
İşlem sonrasında ise her iki gruba son test uygulanmıştır. Araştırma
verilerinin analizi “SPSS 16” paket programı ile yapılmış; araştırmanın alt
problemlerine uygun olarak t-testi, aritmetik ortalama, standart sapma ve çift
yönlü varyans analizi (repeated measures) kullanılmıştır. Elde edilen veriler
.05 anlamlılık düzeyinde test edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, grupların
ön test sonuçları arasında anlamlı bir farklılık bulunamamış ancak son test
sonuçlarına göre ise deney grubu lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 29, 2017 |
Submission Date | July 4, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 17 Issue: 2 |