Bu çalışmanın amacı müzik öğretmeni adaylarının teknolojik pedagojik
alan bilgisi yeterliliklerini bazı demografik özelliklere göre belirlemektir. Araştırmada tarama modeli içerisinde yer alan ilişkisel
tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Gazi
Üniversitesi (42), Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi (20), Uludağ Üniversitesi
(34), Balıkesir Üniversitesi (19), Muğla Sıtkı Koçman Üniversitelerinin (27)
Eğitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Müzik Eğitimi Anabilim
dallarında öğrenim gören toplam 142 son sınıf öğretmen adayı oluşturmaktadır.
Veri toplama aracı olarak, öğretmen adaylarının demografik özelliklerinin
belirlenmesi için gerekli olan Kişisel Bilgi Formu ile teknolojik pedagojik alan bilgilerini belirlemek amacıyla Şahin
(2011) tarafından geliştirilen beşli likert tipi ölçek kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, müzik
öğretmeni adaylarının TPAB ve alt boyutlara ait ölçek puanları ortalamalarına
göre, öğretmen adaylarının alan
bilgisi ve pedagojik alan bilgi
düzeyleri incelendiğinde “iyi düzeyde”
bilgiye sahip oldukları tespit edilmiştir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | September 19, 2017 |
Submission Date | September 19, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 17 Issue: 3 |