Bu araştırmanın
amacı, ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin sırada yanlış oturma biçimlerinin
belirlenmesi ve nedenlerinin incelenmesidir. Araştırma 2016 yılı ekim ayında
gerçekleştirilmiştir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması
(örnek olay, case study) türündedir. Araştırmanın katılımcılarını, Eskişehir
ili Tepebaşı ilçesinde bir ilkokulda öğrenim gören 176 birinci sınıf öğrencisi
ve bu öğrencileri okutan 8 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Katılımcı birinci
sınıf öğrencilerinin boy ölçümleri yapılmıştır. Araştırmada veriler yarı
yapılandırılmış görüşme formuyla ve gözlemle toplanmıştır. Yarı yapılandırılmış
görüşme formu ile birlikte yapılan görüşmeler ses kayıt cihazıyla
kaydedilmiştir. Araştırmacı gözlemler esnasında sınıfın en arkasında oturarak,
katılımcı gözlemci rolünde öğrencileri gözlemlemiştir. Araştırmacı tarafından
yapılan gözlemler gözlem formuna kaydedilmiştir. Gözlemler esnasında
öğrencilerin yanlış oturma biçimleri fotoğraf makinesiyle resimlenmiştir.
Verilerin analizinde tematik analiz kullanılmıştır. Araştırma sonucunda
öğrencilerin yanlış oturma biçimleri temalandırılarak açıklanmıştır. Yanlış
oturma biçimleri olarak, öne eğilme; ayaklarını kalçanın altına alma, ayağa
kalkma, sandalyenin önünde bacaklarını toplama tespit edilmiştir. Yanlış oturma
nedenleri olarak masa ve sandalyelerin öğrenciler için yüksek olduğu; sandalye
oturma derinliğinin fazla olduğu; kreşte, anaokulunda ve evde edinilen yanlış
alışkanlıkların etkisinin olduğu belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarına dayalı
olarak önerilerde bulunulmuştur.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | September 19, 2017 |
Submission Date | September 19, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 17 Issue: 3 |