Çocukların
gelişimlerini takip etmek ve desteklemek için erken çocukluk döneminde ölçme ve
değerlendirme önemli bir yer tutmaktadır. Gelişim özellikleri dikkate
alındığında, bu dönem çocuklarının eğitiminde diğer eğitim kademelerinden
farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarına rastlanmaktadır. Formal, informal,
alternatif, performansa dayalı değerlendirme olarak Türkçeye kazandırılmış olan
bu yaklaşımlar alanda yaygın olarak kullanılsa da bu kavramların yabancı alan
yazından çeviri yoluyla alınması bunlarla ilgili kavram çelişkilerine yol
açmaktadır. Bu nedenle bu çalışmanın
amacı, erken çocukluk eğitiminde ölçme ve değerlendirmede kullanılan
yaklaşımların ve kavramların örneklerle açıklanmasına ve ortak kavramsal alt
yapının oluşmasına katkı sağlamaktır. Erken çocukluk eğitiminde kullanılan
formal, informal ve alternatif değerlendirme yaklaşımları çerçevesinde temel
ölçme ve değerlendirme kavramları bu makalede tartışılmıştır. Bu doğrultuda, öğretmen ve uzmanların
çocukların gelişimlerini değerlendirmede kullanabilecekleri araçlar ve
yöntemler örneklerle sunulmuştur.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | September 19, 2017 |
Submission Date | September 19, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 17 Issue: 3 |