Öğretme-öğrenme sürecinin en önemli materyallerinden biri olan
ders kitaplarının hazırlanmasına günümüzde büyük özen gösterilmektedir. Bu
çalışmada, Türkiye ve Kazakistan’ın 5. sınıf matematik ders kitaplarının
geometri ünitelerinde sunulan problemleri çizimlerin yeri ve kullanımı
açısından incelemek, kitaplar arasında ne gibi benzerlik ve farklılıklar
olduğunu açıklamak amaçlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemleri
kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda Türkiye ve Kazakistan’ın 5.sınıf matematik
ders kitaplarının geometri ünitelerinde daha çok “çizim-geometrik nesne”,
“geometrik nesne-geometrik nesne” geçişini içeren problemlere yer verilirken,
“çizim-çizim”, “geometrik nesne-çizim” geçişini içeren problemlere daha az yer
verildiği görülmüştür. Ayrıca, Türkiye kitabının aksine, Kazakistan kitabında
sunulan geometri problemlerinin belli bir sıralamaya göre verilmediği, yani
fiziksel çalışma alanından geometrik çalışma alanına geçişi içermediği açığa
çıkarılmıştır. Kavrama türlerinden iki ülke kitabında da daha çok söylemsel
kavramayı gerektiren problemlere yer verilirken, işlevsel kavramanın optik
işlemini gerektiren problemlere çok az sayıda yer verildiği belirlenmiştir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 8, 2017 |
Submission Date | November 20, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 17 Issue: 4 |