Bu çalışmada Erciyes Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik
Bölümünde öğrenim gören öğrencilerin bireysel ses eğitimi dersinde bir ses
eğitimi uzmanı tarafından seçilen şarkıları deşifre edememesi, bu sebeple
düzenli ve sistematik çalışmalar yapılamaması problem durumunu oluşturmaktadır.
Çalışmanın amacı Kodály metodundan uyarlanan çalışmaların bireysel ses eğitimi
dersinde uygulanması ve çalışmaya katılan öğrencilerin örnek eserleri bu sayede
daha etkili çalışmalarını sağlamaktır. Araştırma verilerini elde etmek için
yarı yapılandırılmış bir görüşme formu hazırlanmış ve çalışmaya katılan Erciyes
Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümünde öğrenim gören 1 ve 2.
sınıf öğrencilerinden 7 öğrenciyle uygulanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre bireysel
ses eğitimi dersinde çalışılan örnek parçanın hem ritmik yapısına hem
melodisine “zi,ze,za,zo” heceleri ile çalışılabilir. Bir nefes
çalışması olarak ritmik artikülasyon çalışmaları “l” ve “r” ünsüzlerinin
tekrarlanması sonucu ağızdan çıkan “lıl”
ya da “rır” heceleri ile yapılabilir. Hem
nefes hem de ritim çalışmalarını bir arada daha iyi yapabilmek için örnek
parçanın ezgisi “za” hecesiyle beden
perküsyonu eşliğinde söylenebilir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 8, 2017 |
Submission Date | July 28, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 17 Issue: 4 |