Bu çalışma; ilkokul 4. sınıf “Saf Madde ve Karışım” konusunun
öğretiminde 5E modeli ile desteklenen bağlam temelli öğretim yönteminin
öğrencilerin kavramsal anlamalarına ve fene yönelik tutumlarına etkisini
incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada karma araştırma deseni
benimsenmiştir. Araştırma Gaziantep’te bir devlet okulunda 2016-2017 akademik
yılı bahar döneminde, 4. sınıf düzeyinde, toplam 43 öğrenci ile 10 haftada
tamamlanmıştır. Verilerin toplanmasında Fene Yönelik Tutum Ölçeği ve Alternatif
Ölçme Araçları kullanılmış, uygulamalar tamamlandıktan sonra deney grubundan 10
öğrenci ile mülakat yapılmıştır. Nicel verilerin analizinde yüzde, frekans ve
t-testi istatistik teknikleri, nitel verilerin analizinde ise içerik analizi
tekniği kullanılmıştır. Bu çalışmada 5E öğrenme modeli ile desteklenen bağlam
temelli öğretim yönteminin öğrencilerin fene yönelik olumlu tutumlarını
geliştirmede ve kavramsal anlamalarını artırmada etkili olduğu tespit
edilmiştir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 8, 2017 |
Submission Date | July 20, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 17 Issue: 4 |