Bu
araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerinin ilkokul 4. sınıf İnsan Hakları,
Yurttaşlık ve Demokrasi dersinde yaşanan sorunlarla ilgili görüşlerinin neler
olduğunu saptayarak öğretmenlerin İHYD dersiyle ilgili önerilerini sunmaktır.
Çalışma nitel araştırma desenlerinden durum çalışmasına göre yürütülmüştür. Bu
kapsamda gerçekleştirilen çalışmanın katılımcıları maksimum çeşitlilik örneklem
yöntemi ile Sivas ilinde görev yapan ve 4. sınıfları okutan 10 sınıf
öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırma sorularına yanıt aramak üzere yarı
yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak veriler toplanmıştır. Elde edilen
veriler Nvivo10.0 programı kullanılarak çözümlenmiştir. Yapılan görüşmeler
sonrasında ortaya çıkan kodlardan hareketle benzerlikler ve farklılıklar göz
önünde bulundurularak kategoriler ve devamında temalar oluşturulmuştur.
Araştırma sonucunda 4. sınıf öğrencilerinin yaş grubu göz önüne alındığında
İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi dersinin 4. sınıfta okutulmasının
öğrencilere faydalı olacağı görülmektedir. Fakat ders kitabı içeriğinin ve İHYD
dersi programı kazanımlarının, öğrencilerin bilişsel somut işlemler döneminde
olmasından dolayı konu ve kavramlarda sadeleştirmeler yapılarak ve kazanımlar
ile ders süresi arasında denge kurulması sağlanarak, derste yaşanan zorlukların
üstesinden gelinebileceği yönünde öğretmenlerin çeşitli önerileri olduğu
görülmektedir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 8, 2017 |
Submission Date | July 3, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 17 Issue: 4 |