Türkçe öğretmenleri Türkçenin doğru ve etkili kullanımı ve
iletişim açısından model olabilmelidir, çünkü Türkçe öğretmenleri sesini ve
beden dilini etkili kullanabilen öğrenciler yetiştirmekle sorumludur. Genelde
her öğretmenin özelde Türkçe öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının konuşma
kaygıları kabul edilebilir düzeyde olmalıdır. Bu araştırmanın amacı Türkçe
öğretmeni adaylarının konuşma kaygılarını gidermede hazırlıklı konuşmaların
rolünü belirlemektir. Araştırmada deneysel desenlerden tek grup öntest-sontest
deseni kullanılmıştır. Araştırmaya Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe
Öğretmenliği Bölümünde okuyan 41 öğretmen adayı katılmıştır. Hazırlıklı konuşma
çalışmaları Türkçe Öğretim Programı’nda önerilen etkinlikler çerçevesinde
yapılmıştır. Böylece hem öğretmen adaylarının konuşma becerilerini
geliştirmeleri hem de işbaşında yapacakları etkinlikleri içselleştirmeleri
amaçlanmıştır. Araştırma verileri Öğretmen Adaylarına Yönelik Konuşma Kaygısı
Ölçeği ile toplanmıştır. Araştırma sonunda öğretmen adaylarının konuşma
kaygılarının öntestte orta düzeyde olduğu, sontestte düşük düzeyde olduğu;
hazırlıklı konumalar yapmanın öğretmen adaylarının konuşma kaygılarını
gidermede anlamlı bir fark yarattığı görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 30, 2018 |
Submission Date | December 24, 2016 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 18 Issue: 1 |